CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Audi Logo

Audi A5 (sportback) Sport Edition – Prémiová stálica za neprémiovú cenu

Úvod

Model A5 už všetci dobre poznáme, teraz však Audi prišlo s ponukou, ktorá sa neľahko odmieta.

Exteriér

Pri pohľade na model A5 a jej doplnkový názov Sport Edition, môžeme nájsť spojenie troch špecifík: elegancia a úspora s nádychom dynamiky. Samotný dizajn modelu A5 Sport Edition osloví azda všetky vekové skupiny. Mňa si získali najmä jej zaoblené krivky s prvkami ostrosti a konzervatívnym dizajnom, ktorý jednoducho neomrzí a môže tu byť kľudne ďalších 10 rokov. Náš konkrétny testovaný model je vo farbe s názvom „modrá navara,“ ktorá mení svoj odtieň v závislosti od dopadu slnečných lúčov. Je naozaj pastvou pre oči sledovať meniace sa odtiene, ktoré začínajú na tmavomodrej a postupom dopadu lúčov premenia farbu na fialovú. Aj tento proces meniacich sa farieb prispieva k tomu, že Audi A5 Sport Edition je skutočne fotogenické auto, môžete sa o tom sami presvedčiť pri prezeraní nasledujúcich fotografií.

Audi A5 Sportback - Sport Edition

Čo sa týka samotnej veľkosti vozidla, A5 má na dĺžku 4,76 metra. Tento rozmer zabezpečuje pasažierom v prednej ako aj zadnej časti vozidla komfort na dlhšie trasy (vychádzame z nasledovných parametrov cestujúcich: vodič/výška  – 183cm, spolujazdec/výška – 180cm, pasažieri zadnej časti vozidla/výška – 180cm/170cm/182cm. Samozrejme treba brať do úvahy aj šírku vozidla, ktorá je na úrovni 1,84 metra a taktiež dopomáha k príjemne pohodlnému cestovaniu. A5 je obutá na 19´ diskoch Titanoptik z ľahkej zliatiny s rozmerom gúm 255/35. Na aute sedia perfektne ale kto by chcel, môže si za príplatok dopriať 20´disky.

Audi A5 Sportback - Sport Edition

Interiér

Vnútorný priestor ponúka viacero možných konfigurácií. Náš testovaný model v balíku Sport Edition zahŕňal stropnicu a koberčeky v čiernej farbe. Sedačky S line v kombinácii látka/koža boli vo farbe sivá fels. Pre milovníkov celokožených sedačiek sú na výber dve ďalšie varianty, treba však brať do úvahy, že nami testovaný model mal interiér zahrnutý už v cene balíku Sport Edition . Ďalej čo sa týka komfortu, určite by som chcel spomenúť nastaviteľnú opierku hlavy, ktorá sa dá posunúť až o niekoľko centimetrov, vodič tým získa ešte väčšie pohodlie v oblasti krku a hlavy.

Audi A5 Sportback - Sport Edition

To isté platí aj v sedacej časti. Vodičova a spolujazdcova sedačka zahŕňa štvorsmerovo nastaviteľnú, elektrickú bedrovú opierku. Pri dlhšej ceste vodiča a rovnako aj spolujazdca určite poteší pozdĺžne nastaviteľná opora stehien.

Audi A5 Sportback - Sport Edition

V oblasti úložného priestoru A5 príjemne prekvapí kapacitou 480L, na rodinnú dovolenku sa teda zbalíte bezproblémovo. Pod kufrom nájdeme rezervné koleso a zdvihák, ktoré sú súčasťou výbavy Sport Edition.

Audi A5 Sportback - Sport Edition

Poďme si teraz vypísať hlavné prvky prémiovej výbavy:

  • Interiér S line
  • Balík competition edition plus
  • Akciové balíky Komfort, Technologie a Sport
  • Komfortný kľúč
  • Komfort paket sedadlá
  • Infotainmentpaket Smartphone
  • Asistenčný paket Mesto
  • Asistenčný balík Fahren
  • Poťahy sedadiel v kombinácii Mikrovlákno Dinamica/koža
  • Audi virtual cockpit plus
  • Komfortná trojzónová klimatizácia
  • Vonkajšie spätné zrkadlá el.sklápateľné s aut.clonou
  • Obklad interiéru matný česaný hliník
  • Vnútorné spätné zrkadlo s aut. clonou, bezrámové
  • Vyhrievané sedadlá vpredu
  • Kožený trojramenný volant s multif. Ovládaním
  • Rezervné koleso a zdvihák

 

Všetky prvky výbavy v hodnote 9 507€, sú súčasťou balíku Sport Edition, ktorý dostanete už v základnej cene vozidla.

Audi A5 Sportback - Sport Edition

Ako už dobre vidíte, kožený trojramenný volant obsahuje fyzické multifunkčné ovládanie. Pomocou posuvného ovládacieho prvku na pravej strane volantu, môžeme jednoducho regulovať hlasitosť hudby ako aj prepínať jednotlivé pesničky alebo rádio stanice. Praktickým využitím ďalšieho tlačidla so symbolom „hviezdičky,“ je nastavenie ľubovoľnej funkcie, aby ju vodič nemusel hľadať a mohol sa plne sústrediť na vedenie vozidla. Na ľavej strane volantu nájdeme volič pohľadu v oblasti infotainmentu a ďalšie fyzicky ovládateľné tlačidlá s praktickými funkciami.

Multimédia

Farebný displej o veľkosti 10,1“ s rozlíšením (1540×720),navigačným systémom s doživotnou aktualizáciou dát, funkciou MMI touch a možnosťou hlasového ovládania, nájdeme za príplatok 2 536 €. Výbava taktiež ponúka bezdrôtovú funkciu carplay, ktorá funguje absolútne bezproblémovo, a teda bez akýchkoľvek výpadkov. Bezpríplatková sústava reproduktorov hrá veľmi slušne. Vodič si môže pre väčší hudobný zážitok pomocou ekvalizéra, prispôsobiť výšky, basy a stredy.

Audi A5 Sportback - Sport Edition

Motorizácia, jazdné vlastnosti a spotreba

Hnacím ústrojenstvom Audi A5 Sportback Sport Edition s označením 40 TDI STR, je naftový mild-hybrid motor s obsahom 1968ccm. Motor je následne spriahnutý so 7 stupňovou prevodovkou s označením S tronic. Náš testovaný model navyše zahŕňal pohon prednej a zadnej nápravy – quattro. Audi ponúka štandardne štyri jazdné režimy: comfort, efficient, dynamic a individual. Ja som s A5 absolvoval cestu v režime comfort. Začínal som z Bratislavy a pokračoval smerom na východ Slovenska, pričom dĺžka cesty bola cca 430 kilometrov.  Na východe som absolvoval s A5 ešte niekoľko kratších ciest. Po príchode do Bratislavy mi na palubnom počítači svietila spotreba 5,7L/100km. Celkovo som na 1 plnú (58L) nádrž prešiel necelých 1000 kilometrov, čo je na auto s hmotnosťou 1 700kg veľmi pekná hodnota. Keď prejdeme na jazdné vlastnosti vozidla, treba si uvedomiť, že Audi je prémiový segment, a teda človek očakáva iba to najlepšie. Prepínanie medzi režimom dynamic a komfort bolo naozaj citeľné aj napriek tomu, že sa nejedná o S alebo RS model. Auto je v režime dynamic tuhšie, podvozok tvrdší a ovládanie volantu citlivejšie. Pri zaradení stupňa S (šport), automat štandardne radí vo vyšších otáčkach a dopraje vodičovi dynamickú jazdu. Naopak pri nastavení režimu komfort podvozok doslova zmäkne a rovnako sa pominie citlivosť vo volante. Režim komfort je teda ideálnym na absolvovanie dlhšej trasy.

Záverečné zhodnotenie

Značka Audi vyrába kvalitné prémiové vozidlá a je naozaj ťažké nájsť niečo negatívne v takom množstve pozitív. Opomenúť by sme mohli napríklad funkciu upozornenia vodiča na rýchlosť v rámci dopravného značenia. Áno, občas je ten daný zvuk hlásenia otravný, no dá sa jednoducho vypnúť. Funkciu vypnutia hlásenia o prekročení rýchlosti u niektorých konkurentov nenájdete. Audi A5 Sport Edition je naozaj kvalitne spracované vozidlo, bez akýchkoľvek ale. Interiér je tichý, nenájdete v ňom ani len náznak akéhokoľvek vŕzgania, odhlučnenie pri cestovaní na diaľnici funguje dokonale, aerodynamika auta jednoducho robí svoje. V neposlednom rade je tu jej cenová relácia. Cenníková cena testovaného vozidla je 51 879€, no bez príplatkov ju môžete mať už od 47 900€, navyše s výbavou Sport Edition v hodnote 9 500€. Cenové relácie nových automobilov každým rokom stúpajú, preto je dôležité porovnať si jednotlivé segmenty značiek a uvedomiť si, že za cenu strednej triedy sa môžete dostať do prémiového segmentu a určite neoľutujete.

Adam z CarBlogu

Dátum uverejnenia 10. 7. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.