CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Ford Logo

Keď sa facelift podarí
Ford Kuga

Jeden z najpredávanejších hybridov v Európe prešiel faceliftom. Ponúka už len na benzín poháňané alebo hybridné pohonné ústrojenstvo, no modernizácia prišla v ten správny čas.

 

Úvod

Vzhľad Kugy sa výrazne nezmenil a zachovala si svoje charakteristické črty. Predná časť však dostala novú masku chladiča s presunutým logom a svetelným pásom, ktorý prepája vylepšené Matrix LED svetlomety. Drobné, menej výrazné zmeny sa udiali aj v zadnej časti, no vizuálne ich zaznemná iba naozaj bystré oko. Ford ponúka zákazníkom 3 výbavové línie: Titanium, ST-Line a Active. Náš testovaný model bol vybavený tou športovou výbavou, teda ST-Line, ktorá ponúka po vizuálnej stránke športový predný nárazník, 19-palcové disky kolies a reálne koncovky výfuku.

Ford Kuga Facelift

Interiér

Okrem úprav prednej časti exteriéru prešla výraznou modernizáciou aj kabína. Najväčšou zmenou, ktorú jednoducho nejde prehliadnúť je nový centrálny displej infoteinemnt systému vo veľkosti 13,2”, ktorý nahradil malú, na dnešnú dobu zastaralú obrazovku. Nevýhodou je, že zmyzlo ovládanie klimatizácie fyzickými tlačidlami. Klimatizáciu v novej Kuge je možné ovládať iba cez displej. Ford však tento menej obľúbené riešenie kompenzoval lištou s ovládaním teploty, ktorá je dostupná aj pri bezdrôtovom zrkadlení smartfónu. Kuga disponuje v štandardne indukčnou nabíjačkou na mobil a ponúka aj USB-A a USB-C porty. Nový je aj 13-palcový digitálny prístrojový štít s možnosťou nakonfigurovania podľa vlastných predstáv. Vo výbave ST-Line sa nachádzajú elektricky ovládateľné, športové sedadlá s kontrastným červeným prešívaním. Poskytujú optimálnu ergonómiu a pohodlie čím si zaslúžili aj certifikát AGR. Zvyšná časť interiéru ostala nezmená a zachováva si otočný volič prevodovky či volant. Za zmienku stojí množstvo ukladacieho priestoru a palec hore si Ford zaslúži za použitie nových, príjemných obkladov v interiéry, ktoré sa nachádzajú na dverách a prístrojovej doske. Miernym sklamaním je Head-Up displej, ktorý sa premieta na výsúvny štít namiesto čelného skla. Na druhej strane, pochvalu si zaslúži priestor v kabíne. Pohodlne sa zvezie posádka na predných sedadlách, no komfort si plne užijú aj dospelí pasažieri v zadnej časti auta. Interiér vďaka panoramatickému strešnému oknu vie byť pekne presvetlený. Batožinový priestor v hybridnej verzii ponúka objem 553 litrov. Na úkor hybridného systému stratila Kuga 28 litrov úložného priestoru.

Ford Kuga Facelift

Bezpečnosť

Kuga je vybavená všetkými modernými asistenčnými a bezpečnostnými systémami, ktoré by ste v roku 2024 v aute očakávali. Napriek tomu, že ovládanie klimatizácie sa presunulo do centrálneho displeja, pevné fyzické tlačidlá na volante ostali. Zatiaľ čo otravný asistent proti vybočenia z pruhu je možné veľmi jednoducho vypnúť dvojitým stačeným tlačidla na volante, vypnutie výstrahy prekročenej rýchlosti je skryté hlboko v nastaveniach. Pochvalu si však zaslúži adaptívny tempomat so systémom udržiavania v jazdnom pruhu. Funguje spoľahlivo, Kuga presne vie, čo má robiť. Inteligentnú funkciu dostali nové LED Matrix svetlomety, ktorú ocenia najmä protiidúci kamionisti na diaľnici. V noci na diaľnici Kuga vypína ľavé diaľkové svetlo a v diaľkovom režime operuje len to vonkajšie, teda pravé. Na veľkom centrálnom displeji sa zobrazuje pohľad 360-stupňovej kamery a v ponuke je aj parkovací asistent.

 

„Dva a pólka“ pod kapotou

Facelift vytlačil z ponuky naftovú pohonnú jednotku, no priniesol novú motorizáciu 1.5 EcoBoost 186k s 8-stupňovou automatickou prevodovkou s pohonom predných kolies. Vylepšenie dostala aj Plug-in hybridná verzia. Má väčší dojazd na elektrinu oproti predošlej generácii a zvýšený výkon na 243 koní. V našom prípade sme však pod kapotou mali klasický hybrid bez možnosti externého nabíjania. Pod kapotou sa nachádza 2.5-litrový štvorvalec, ktorý pracuje efektívne vďaka Atkinsonovmu cyklu. Systémový výkon dosahuje 183 koní, ktorý nová eCVT prevodovka posiela na všetky štyri kolesá. K dispozícii je aj pohon prednej nápravy. Napriek tomu, že sa tu nachádza nie veľmi obľúbená prevodovka, motor ide príjemne ticho a vodič v skutočnosti nevie, kedy ide auto čisto na elektriku a kedy sa pripája aj spaľovací motor. Ten sa hlási o slovo len pri prudkej akcelerácii. Kuga sa môže pochváliť aj slušnými jazdnými vlastnosťami. Výbava ST Line okrem dizajnových elementov ponúka aj zlepšené jazdné vlastnosti vďaka zníženému podvozku.

Ford Kuga Facelift

Cena

Nová Kuga sa našom trhu predáva od 25 990 € s 1.5-litrovým trojvalcovýmEcoBoostom s manuálnou prevodovkou. V ponuke k trojvalcu je aj automatická, 8-stupňová prevodovka. V prípade, že nie ste fanúšikom trojvalcových motorov, Ford ponúka aj Full Hybridný model, ktorý sme testovali, teda s 2.5-litrovým štvorvalcom a hybridnou technológiou. Zákazníci majú v tomto prípade na výber medzi pohonom prednej nápravy alebo pohonu všetkých kolies za 32 490€, resp. 35 090€ za štvorkolku. V ponuke sa zatiaľ plne elektrické prevedenie nenachádza, no priblížiť sa k elektromobilite máte možnosť vďaka najsilnejšej, 243-koňovej motorizácii s Plug-in hybridnou technikou, ktorá začína na úrovni 37 790€.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 10. 12. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.