CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Honda Logo

Japonská klasika v novom šate, toto je nová Honda
CR-V

Úvod

Japonské značky áut na našom trhu pokrývajú už docela značnú časť. Ak nebývate niekde pod kameňom o Honde CR-V ste asi už počuli a určite ste aj nejakú staršiu verziu stretli na našich cestách. Jedna avšak najnovšia sa dostala k nám do redakcie na test. Píši sa moderným dizajnom, kvalitou spracovania či úplne novou technológiou hybridných systémov. Tak sa poďme spoločne na to všetko pozrieť.

Honda CR-V Advance 2024

Exteriérový dizajn

To, že sa jedná o veľké plnohodnotné SUV zistíte už na prvý pohľad. Počnúc obrovskou mriežkou chladiča do ktorej plynule zachádzajú aj Full LED adaptívne svetlomety, ktoré svietia celkom fajn no chválim aj denné svietenie, ktoré zároveň obsahuje aj dynamickú smerovku. Ak sa ešte vrátime k maske, vedeli ste, že Honda používa rôzne verzie svojho loga? Či už sa jedná o športové alebo hybridné vozidlo.

V našom prípade nájdete logo Hondy s modrými akcentmi. A v prípade napríklad modelu Type-R je logo už s červenými akcentmi. Bočná silueta modelu CR-V je docela výrazná a to doslova. Je to vďaka oranžovej odrazke na predných blatníkoch, ktorú ste videli prevažne na autách určených pre americký trh, kde takéto riešenie je aj povinné. Pravdepodobne sa značka Honda rozhodla vyrábať jednu verziu pre všetky trhy, čo si myslím, že je pridaná hodnota. V prípade práve takejto odrazky získavate vyššiu bezpečnosť,

keďže ste viditeľnejší. Dizajn dopĺňajú 18 palcové disky kolies Elegance. Vyzerá to v poriadku a práve vyšší profil pneumatiky docieli menšiu hlučnosť. No osobne by som zvolil trochu väčšie obutie. Kombinácia chrámových líšt/doplnkov idú ruka v ruke s modrou metalickou farbou Canyon River Blue. Na záver zadná časť má zaujímavý svetelný LED podpis a smerovky sú taktiež LEDkové aj keď žiaľ už nie dynamické. Dizajn dopĺňa už len označenie modelu, ktoré v našom prípade je obohatené o písmena AWD čo prezrádza, že sa jedná o verziu s pohonom všetkých štyroch kolies ale o tom neskôr.

Honda CR-V Advance 2024

Interiér a infotainment

Nebudem klamať, interiér Hondy CR-V ma očaril. Pôsobí kvalitne a prémiovo. Začal by som netradične sedačkami, ktoré sú kožené a elektricky nastaviteľné. Majú dobré bočné vedenie a aj po dlhých trasách sú veľmi komfortné. Samozrejmosťou je aj ich ventilácia či vyhrievanie. Prístrojový štít ako už v každom modernom aute aj tu je digitálny a ponúka dve základné zobrazenie, prvé s digitálnymi budíkmi a druhé viacej simple kde zobrazuje aktivne asistenčné systémy a rýchlosť, viete si zvoliť dokonca aj veľkosť fontu, či už preferujete menšiu alebo väčšiu. Po stranách prístrojového štítu sa nachádzajú ukazovateľe stavu nádrže a akumulátora. Multifunkčný volant padne dobre do ruky a obsahuje plne fyzické tlačidlá, pričom najvýraznejšie je práve otočné koliesko, ktoré zakaždým príjemne cvaká. Na spodu volantu sa nachádza už len tlačidlo na zapnutie vyhrievania volantu, čiže nemusíte nikde komplikovane hľadať túto funkciu v infotainment systéme. Samotný infotainment je už overená klasika v takmer každej Honde, jedná sa o 9 palcový dotykový displej s kombináciou fyzických tlačidiel pre rôzne skratky systému a otočným kolečkom pre ovládanie hlasitosti multimedií. Operačný systém ako taký tvorí 8 farebných dlaždíc na základnej home obrazovke. K dispozícii ich máte samozrejme viac pre rôzne nastavenia systému. Displej má dobrú a ostrú grafiku, ani raz nesekal, práve naopak všetko išlo veľmi svižne a rýchlo. Jas je tiež na vysokej úrovni no a samozrejmosťou je ako u každého auta podpora Apple CarPlay či Android auto. V prípade CarPlay je možnosť aj bezdrôtovo, Android sa nám žiaľ nepodarilo otestovať ale pravdepodobne sa jedná o rovnakú technológiu. Pod displejom nájdeme krásne umiestnenú lištu výduchov klimatizácie, ktorá tvorí jednú líniu a vyzerá to úžasne.

Honda CR-V Advance 2024

Pod touto lištou nájdeme ďalší klenot interiéru a to je práve ovládanie klimatizácie, ktoré chvalabohu ostalo fyzické a pozostáva z kombinácie troch otočných voličov, ktoré tiež príjemne a prémiovo “cvakajú” a fyzických tlačidiel pre rôzne nastavenia klimatizácie. Pod týmto ovládaním sa nachádza už len úložný priestor a miesto pre bezdrôtové nabíjanie mobilného zariadenia avšak a toto som nevidel ešte nikde inde, viete si to tlačidlom zapnúť alebo vypnúť. Osobne si neviem predstaviť scenár, kedy by som sa rozhodol vypnúť nabíjanie telefónu ale tak máte tú možnosť čo je ku koncu dňa fajn. Trošku som si preopakoval maturitu pri voliči prevodovky keďže sa jedná o technológiu Shift by Wire no vývojári v Honde si to pobrali trošku po svojim a tak máte samostatné tlačidla na všetko ale jedným dychom dodávam, že som si na to rýchlo zvykol aj keď možno schovať to pod jeden volič by bolo asi šikovnejšie. Samozrejmostou je nabíjanie aj pomocou portov USB – A či USB – C, dokonca tu nájdeme aj trošku histórie a to 12V zásuvku.

Lakťová operka je žiaľ fixná no nerobil by som z toho nejakú vedu. Tým, že sa jedná o rodinné SUV máte dostupnú jednu šikovnú vychytávku a to nad spätným zrkadlom  po stlačení sa vysunie ešte malé zrkadielko s ktorým lepšie vidíte na zadných pasažierov. Tým by som sa rád presunul dozadu kde som bol milo prekvapený, koľko priestoru toto auto dokáže ponúknuť. S mojou výškou niečo cez 175 cm som sedel úplne komfortne a mal som dostatok priestoru či už na hlavu alebo kolená. Je cítiť že Honda kládla vysoký dôraz na pohodlie pasažierov aj vzadu. Samozrejmosťou je taktiež vyhrievanie sedadiel vzadu a to pomocou komfortne umiestneného tlačidla na dverách. Zadné sedačky si viete taktiež prispôsobiť vrámci sklonu. K dispozícii mate znovu nabíjacie porty tentokrát dvojica USB-C a výduchy klimatizácie. Ako každé rodinné SUV, dôležitý parameter je ak batožinový priestor. V tomto prípade sa bavíme o objeme až 579 litrov. Veko kufra je samozrejme elektricky ovládateľné s možnosťou podkopnutia. Nedá mi nespomenúť ešte zopár šikovných vecí na tomto aute, jedna z nich je podpora mobilnej aplikácie, ktorá žiaľ počas testu nebola dostupná no pred približne týždňom aplikácia Honda + dostala novú aktualizáciu s plnou podporou tohto modelu a pre ovládanie rôznych funkcii. Auto má k dispozícii 360 stupňové kamery s ostrým rozlíšením a v neposlednom rade, taká čerešnička na torte je asistenčný systém, ktorý ma za úlohu upozorniť na premávku z boku, čiže ak by ste si nevšimli nejaké vozidlo na križovatke, Honda je schopná vás na to zvukovo upozorniť, čo by som osobne prijal aj v iných autách, skvelá funkcia.

Honda CR-V Advance 2024

Motorizácia a spotreba

Pod kapotou sa nachádza hybridné ústrojenstvo 2.0 i-MMD Hybrid, pričom hlavnú rolu pohonu má elektromotor a spaľovací, atmosférický motor ma za úlohu vyrábať elektrickú energiu a v ojedinelých prípadoch sa môže zapojiť aj do samotného pohonu. Touto kombináciou dostanete systémový výkon na úrovni 135 kW teda 184 koní v kombinácii s automatickou prevodovkou. Veľkou výhodou tejto prevodovky je, že nemá taký klasický CVT prejav, že by ten motor točil obrovské otáčky a tým pádom zapríčinil veľký hluk do kabíny. Práve naopak snaží sa simulovať prevody a tým to celé pôsobí viac prirodzenejšie. Treba však povedať, že ak zošliapnete plynový pedál samotný benzínový motor je trochu viac počuť do kabíny no je to spôsobené tým, že sa jedná o atmosférický variant, čo je práveže aj super vlastnosť pretože ten zvuk stojí za to. Aj keď sa samozrejme nejedná o nejaké športové prejavy, samostatný systém pohonu je docela pružný. Čo sa týka prechodu ťažším terénom, “CR-Včka” zvládla rôzne trasy hravo a bezproblémov práve vďaka spomínanému systému pohonu všetkých štyroch kolies (4X4). Čo by som ešte rád pochválil je podvozok, ktorý dokáže príjemne filtrovať rôzne nerovnosti terénu. Spotreba takéhoto všestranného SUV. Na diaľničných úsekoch sme namerali hodnoty tesne nad 9l/100km no bavíme sa o diaľničnej rýchlosti 130km/h a takýto údaj si stále myslím, že je akceptovateľný pre takýto typ vozidla. Kombinovaná spotreba bola na úrovni medzi 5,5 až 6 litrov/100km. No a v meste boli hodnoty očosi vyššie a to 7,4 no určite viete zajazdiť aj pod 7 litrov s viac defenzívnou jazdou. Samotné údaje spotreby mi prídu úctyhodné vzhľadom na všestrannosť a hmotnosť tohto SUV, ktorá

je 1875 kg!

Honda CR-V Advance 2024

Záverečné zhodnotenie

Ak by som si mal toto všetko vyššie spomenuté trochu zhrnúť tak, Honda CR-V je zaujímavé auto na zváženie ak hľadáte plnohodnotné rodinné SUV, ktoré zvládne aj obtiažnejší terén, má dobrú spotrebu a kvalitné spracovanie materiálov. Ak by ste napríklad nevyužili pohon 4×4 potom tu stále máte k dispozícii variantu Plug-In hybrid, ktorá dokáže ponúknuť ešte lepšie údaje z hľadiska spotreby. No ak je vašou podmienkou práve už vyššie spomenuté, voľba je jasná. Už si treba len prichystať

51 990€, čo si myslím, že je stále dobrý pomer cena/výkon vzhľadom na plnohodnotnú výbavu. Na záver ak by vás zaujímala aj Plug-In hybridná verzia, ktorú som v tomto článku pár krát spomínal, pozrite sa prosím na náš nasledujúci článok, kde sme sa pozreli aj na tento zaujímavý variant.

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 31. 7. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.