CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Hyundai Logo

Nová generácia Kony je tu.

Nový vylepšený dizajn, modernizovaný a inteligentnejší infoteinment systém a v neposlednom rade nové motorizácie. Modernizovaná Kona nám narástla o niekoľko cm

Hyundai Kona 2023

Dizajn

Ako sme už pri nových Hyundaioch zvyknutí, Kona nie je výnimkou a ponúka futuristický dizajn so zaujímavými líniami a svetelnými pásmi nielen vpredu, ale aj vzadu. Tieto svetlomety dodávajú Kone jedinečnosť a večer aj mysterióznosť. Okrem sofistikovaného dizajnu svetlometov musím pochváliť aj ich výkon, ktorý je na míle vpred v porovnaní so staršími vozidlami značky Hyundai. Kona nám narástla z 4205mm do dĺžky na 4350mm, z 1800 na 1825mm šírky a na výšku o 20mm a kufor má 407 litrov. Rázvor kolies sa nám taktiež predĺžil o 6 cm.

Interiér

V interiéri pribudol panel s dvojicou displejov. Veľký palec hore za mňa dostáva infoteinment systém, ktorý je responzívny, neseká a má peknú grafiku. Bod by som strhol jedine za vstavanú navigáciu, ktorá mi žiaľ z troch pokusov ani raz nedokázala načítať trasu. Pravdou však je, že aj tak drvivá väčšina ľudí nepoužíva vstavené navigácie v autách. Nemôže chýbať Android Auto a Apple CarPlay, ktoré však viete spárovať iba pomocou káblu. Narástol aj interiér, ktorý je celkom minimalistický, ale hlavne funkčný. Všade kam sa človek pozrie, vidí ukladací priestor pre svoje každodenné veci. Ten sa nachádza samozrejme vo dverách, ale prekvapivo veľa voľného priestoru je medzi dvoma sedadlami. Dokonca aj pred vodičom nad kastlíkom máte malú poličku, kde si spolujazdec vie odložiť napríklad nejaké maškrty na dlhé cesty. Výhrev volantu a sedadiel, aj zadných, je samozrejmosťou. Takisto nechýba ani bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu.

Hyundai Kona 2023

Pod kapotou v testovanom modeli sa nachádzal trojvalec 1.0 T-GDi s výkonom 88kW a krútiacim momentom 200 Nm, ktorý je prenášaný na prednú nápravu pomocou 7 stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky. V ponuke sa nachádza aj benzínová 1.6ka, hybrid alebo čistá elektrika. Určite by stála za zváženie jedna z týchto možností. Nemôžem pochváliť motorizáciu s trojvalcom, ktorý sme mali na test. Tento motor je vyslovene na mestské používanie. V mojom prípade, keď jazdím aj mimo mesta, po diaľnici, sa spotreba za celý test (cca 800km) atakovala hranicu 8l na 100km. Stalo sa, že prevodovka na diaľnici pri maximálnej povolenej rýchlosti nezaradila siedmy stupeň, čo teda spotrebe veľmi nepomohlo. V meste, kde sa Kona cíti jak ryba vo vode, spotreba klesla aj na úroveň 5 a pól litra na 100km. Na jednu nádrž prejdete v priemere 550km bez problémov.

Nové bezpečnostné prvky 

Kona je vybavená množstvom senzorov a bezpečnostnými prvkami. Medzi ne patrí: cúvacia kamera, senzory a asistent na monitorovanie mŕtveho uhla,adaptívny tempomat systém na nasledovanie jazdného pruhu, ktorý funguje na jednotku. Dokáže excelentne držať stred jazdného pruhu aj v miernych zákrutách, hľavne som si to uvedomil na diaľnici, kde som automaticky zabáčal, pretože som zvyknutý z iných vozidiel že to nezvládajú najlepšie. Je tu však nový bezpečnostný systém, na ktorý si budeme pomaly musieť zvykať. Infračervené snímanie pozornosti vodiča, pomocou snímačov nad volantom. Tie vodiča upozornia, keď  sa nedáva pozor na cestu 3 sekundy. Žiaľ tento systém sa čoskoro objaví vo všetkých nových autách, je totiž povinný. V praxi tento systém vie byť veľmi otravný. Stačilo, keď som si chcel prestaviť rádio, skontrolovať spotrebu a už ma upozorňoval. Občas som zrejme aj do zrkadiel pozeral príliš dlho. Nachádza sa tu ešte jeden nový bezpečnostný systém. Ten upozorňuje vodiča pri prekročení rýchlosti. Čo i len o 1 km/h. Občas som mal predčasnú Vianočnú atmosféru v aute, keď mi blikali všetky kontrolky nových bezpečnostných systémov jak vianočný stromček. Musím však upozorniť, že toto nie je výmysel značky Hyundai a čoskoro sa stým budeme stretávať vo všetkých nových automobiloch.

Hyundai BlueLink

Mobilná aplikácia, ktorú už poznáme, umožňuje na diaľku ovládať rôzne funkcie vozidla. Medzi tieto funkcie patrí diaľkové spustenie/zastavenie vozidla, zamykanie/odomykanie dverí, klimatizácia, stav vozidla a diagnostika, nájdenie a navigácia do cieľa a prístup k tiesňovým službám. Aplikácia tiež poskytuje používateľom informácie týkajúce sa ich vozidla, ako sú pripomenutia údržby a upozornenia na krádež. Aplikácia Hyundai BlueLink je dostupná pre zariadenia so systémom iOS aj Android.

Hyundai Kona 2023

Finálne hodnotenie

Ak hľadáte nové, pomerne veľké rodinné auto za rozumné peniaze, určite Kona stojí za seriózne zváženie. Novú Konu si môžete zaobstarať už od 22 590€. Osobne by som sa určite pozeral po iných možnostiach motorizácie ako 1.0l, pokiaľ by ste Konu nevyužívali vyslovene v meste a na krátke vzdialenosti. Na výber je zo spomínanej elektrickej, hybridnej verzie alebo spaľovacej s 1.6l motorom. Moderný dizajn exteriéru a inteligentný, priestranný interiér si nájde miesto vo vašom srdci. 

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 5. 12. 2023

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.