Pod kapotou v testovanom modeli sa nachádzal trojvalec 1.0 T-GDi s výkonom 88kW a krútiacim momentom 200 Nm, ktorý je prenášaný na prednú nápravu pomocou 7 stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky. V ponuke sa nachádza aj benzínová 1.6ka, hybrid alebo čistá elektrika. Určite by stála za zváženie jedna z týchto možností. Nemôžem pochváliť motorizáciu s trojvalcom, ktorý sme mali na test. Tento motor je vyslovene na mestské používanie. V mojom prípade, keď jazdím aj mimo mesta, po diaľnici, sa spotreba za celý test (cca 800km) atakovala hranicu 8l na 100km. Stalo sa, že prevodovka na diaľnici pri maximálnej povolenej rýchlosti nezaradila siedmy stupeň, čo teda spotrebe veľmi nepomohlo. V meste, kde sa Kona cíti jak ryba vo vode, spotreba klesla aj na úroveň 5 a pól litra na 100km. Na jednu nádrž prejdete v priemere 550km bez problémov.
Nové bezpečnostné prvky
Kona je vybavená množstvom senzorov a bezpečnostnými prvkami. Medzi ne patrí: cúvacia kamera, senzory a asistent na monitorovanie mŕtveho uhla,adaptívny tempomat systém na nasledovanie jazdného pruhu, ktorý funguje na jednotku. Dokáže excelentne držať stred jazdného pruhu aj v miernych zákrutách, hľavne som si to uvedomil na diaľnici, kde som automaticky zabáčal, pretože som zvyknutý z iných vozidiel že to nezvládajú najlepšie. Je tu však nový bezpečnostný systém, na ktorý si budeme pomaly musieť zvykať. Infračervené snímanie pozornosti vodiča, pomocou snímačov nad volantom. Tie vodiča upozornia, keď sa nedáva pozor na cestu 3 sekundy. Žiaľ tento systém sa čoskoro objaví vo všetkých nových autách, je totiž povinný. V praxi tento systém vie byť veľmi otravný. Stačilo, keď som si chcel prestaviť rádio, skontrolovať spotrebu a už ma upozorňoval. Občas som zrejme aj do zrkadiel pozeral príliš dlho. Nachádza sa tu ešte jeden nový bezpečnostný systém. Ten upozorňuje vodiča pri prekročení rýchlosti. Čo i len o 1 km/h. Občas som mal predčasnú Vianočnú atmosféru v aute, keď mi blikali všetky kontrolky nových bezpečnostných systémov jak vianočný stromček. Musím však upozorniť, že toto nie je výmysel značky Hyundai a čoskoro sa stým budeme stretávať vo všetkých nových automobiloch.
Hyundai BlueLink
Mobilná aplikácia, ktorú už poznáme, umožňuje na diaľku ovládať rôzne funkcie vozidla. Medzi tieto funkcie patrí diaľkové spustenie/zastavenie vozidla, zamykanie/odomykanie dverí, klimatizácia, stav vozidla a diagnostika, nájdenie a navigácia do cieľa a prístup k tiesňovým službám. Aplikácia tiež poskytuje používateľom informácie týkajúce sa ich vozidla, ako sú pripomenutia údržby a upozornenia na krádež. Aplikácia Hyundai BlueLink je dostupná pre zariadenia so systémom iOS aj Android.