CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Hyundai Logo

Hyundai Kona N: keď sa športový duch snúbi so všestrannou praktickosťou

Hyundai Kona N

Hyundai Kona N je vysokovýkonný a jazdecky orientovaný variant Hyundai Kona, obľúbeného kompaktného SUV. Je súčasťou výkonnostného radu Hyundai N, ktorý predstavuje dynamické a pútavé jazdné zážitky.

Dizajn

Kona N vyniká svojimi agresívnymi a športovými dizajnovými prvkami. Vyznačuje sa jedinečným dizajnom prednej masky, výraznejšími prívodmi vzduchu, veľkými brzdovými kotúčmi, športovými bočnými prahmi, zadným difúzorom a dvojitými výstupmi výfuku. Tieto prvky dodávajú modelu Kona N výrazný a dynamický vzhľad.

Odpruženie a ovládanie:

Kona N je vybavená športovo vyladeným systémom odpruženia, ktorý zlepšuje jej ovládateľnosť. Toto nastavenie je navrhnuté tak, aby poskytovalo lepší výkon v zákrutách a prepojenejší zážitok z jazdy. Tomuto zážitku napomáha aj elektronický samosvorný diferenciál (E-LSD). Kona N nie je len o dynamickej jazde, podvozok v najmäkšom režime v kombinácií s pneumatikami s rozmermi 235/40 R19 je vhodný na každodenné využívanie.

Výkon:

Kona N je známa svojimi pôsobivými výkonnostnými schopnosťami. Je vybavená preplňovaným 2.0l štvorvalcovým motorom, ktorý môžeme nájsť aj v modeli i30N. Tieto motory poskytujú výkon 206 kW a 392 Nm krútiaceho momentu. Výkon je prenášaný na kolesá vďaka 8 stupňovej dvojspojkovej prevodovke. Kona N narozdiel od ostatných modelov z rady N nemá možnosť konfigurácie s manuálnou prevodovkou. Pomocou systému Launch Control Kona N zvládne stovku za 5,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 240km/h.

Hyundai Kona N

Spotreba a dojazd:

Pred testom som si povedal, že Kona N bude mať určite nižšiu spotrebu ako i30N. Už len z dôvodu, že kona je tichšia a nestriela hlasno z výfukov. Opak bol však pravdou. Pri kone N nebol problém sa priblížiť k spotrebe 20 a viac litrov na 100 kilometrov. Môže za to aj vyšší aerodynamický odpor a je takmer o 100 kilogramov ťažšia ako i30N. Pri pohodovej jazde, kde aj zabudnete, že šoférujete malé nadupané SUV, spotreba Vám môže klesnúť až na hranicu 7 litrov na 100 kilometrov. Na dialnici pri maximálnej povolenej rýchlosti 130 km/h bola spotreba na úrovni 10 litrov na 100 kilometrov.

Vlastnosti interiéru:

Vo vnútri Kony N môžete očakávať športové prvky. To zahŕňa športový volant, hliníkové pádla a špecifické označenia N. Ako v každom správnom športovom aute, všetko potrebné na prispôsobenie si jazdných vlastností nájdete na volante. Máme tu 2 tlačidlá N, na ktoré si viete navoliť vlastné nastavenia. Nechýba ani tlačidlo NGS, ktoré Vám odomkne dodatočný výkon na 20 sekúnd. Prepínač jazdných režimov sa nachádza na ľavo od riadiacej páky. Kona N ponúka štandardne režimy Eco, Normal, Sport, N a N custom 1 a 2. Taktiež je tu možnosť nastavenia trakcie. Máme tu prednastavené režimy do snehu, blata a piesku. Interiér obsahuje aj moderné technológie, ako je infotainment systém s možnosťami pripojenia telefónu cez apple carplay alebo android auto pomocou káblu a asistenčné prvky pre vodiča.

Komfort

Najväčšou výhodou v horúcich letných dňoch je okrem klimatizácie vetranie sedadiel. Za tie si pri Kone N nemusíte ani priplácať, sú v základe. Naopak, v zime nechýba výhrev volantu a sedadiel, dokonca aj tých zadných. Sedadlá aj napriek bočnému vedeniu sú pohodlné a pri kľudnej jazde s podvozkom v najmäkšom režime nevystúpite z Kony N ubolený. Vďaka 8 stupňovej prevodovke DCT je pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h Kona tichá a motor točí 2000 otáčok. Pred Vami sa nachádza výklopný head up displej, vďaka ktorému vidíte rýchlosť a dopravné tabule, ktoré auto zaznamenalo. V režime N zobrazuje rýchlosť, otáčky a zaradený prevodový stupeň.

Hyundai Kona N

Bezpečnosť

Kona N obsahuje mnoho bezpečnostných prvkov vrátane varovania pred kolíziou, automatického núdzového brzdenia, varovania pred opustením jazdného pruhu a monitora pozornosti vodiča. Auto má aj cúvaciu kameru, parkovacie senzory a adaptívny tempomat.

Negatíva

Musím povedať, že po 5 dňoch a 800 kilometroch strávených s Konou sa mi negatíva na tomto aute hľadajú veľmi ťažko. Určite spomeniem zvuk výfukov. Ten je narozdiel od i30 N tlmenejší. Faktom ale je, že na momentálnu dobu je zvuk Kony N nadpriemer v porovnaní s ostatnými výkonnými autami nielen v tejto cenovej kategórii. Spomeniem ešte grafiku budíkov v režime Normal. Tento režim používate azda najčastejšie, preto by som určite privítal príjemnejší dizajn napríklad ako je v režime eco. Jediná skutočná nevýhoda, ktorá nie je subjektívna je spotreba. Očakával som o niečo menšiu spotrebu, keďže sa tu nachádza 8 stupňvá DCT prevodovka, ktorá radí výborne a keď netreba, nevytáča motor do vysokých otáčok.

Záver

Konu N by som Vám doporučil, keď hľadáte pohodlné auto, ktoré viete využívať každý deň a zároveň sa chcete občas vyblázniť na okreskách, ale kľudne aj okruhu. Cena Kony N začína na 37 490 €, ktorá zahŕňa takmer všetko. Za príplatok 1200€ si môžete nakonfigurovať panoramatické strešné okno a za farbu, 690€, ak nechcete tú základnú, Ignite Red. Nedostatky auta, ktoré som spomenul sú subjektívne a nemusíte ich vnímať rovnako, teda až na tú spotrebu. Kona je v mojich očiach výborné auto a takmer týždeň sňou som si naplno užil.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 4. 7. 2023

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.