CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Hyundai Logo

Hyundai Tucson
S touto motorizáciou má zmysel iba v jedinom prípade

Do rúk sa nám dostalo obľúbené SUV slovákov po facelifte.

Najväčšie zmeny sa udiali v interiéri.

 

Na čo meniť niečo čo funguje?

Dizajn druhej generácie Tucsonu ostal nezmenený. Iba bystré oko znalca zaznamená vizuálnu odlišnosť faceliftovaného modelu. Predné denné svietenie si zachovalo dizajn krídiel s drobnými zmenami, pod ktorými sa oddelene nachádzajú stretávacie svetlomety. Pri správnom svetle vyniknú aj príťažlivé krivky bočnej strany. Vzadu nájdeme dvojitú chrómovú koncovku výfuku a logo značky integrované do zadného skla. Nezúfajte, zadný stierač nechýba. Je šikovne ukrytý v zadnom spojleri pod brzdovým svetlom. Príťažlivý dizajn podčiarkuje efektná farba karosérie Jupiter Orange a 19” zliatinové disky kolies.

Hyundai Tucson Facelift

Interiér v novom šate

Najväčšiu zmenu facelift priniesol v kabíne, kde Tucson dostal moderný interiér s pohodlnými, koženámi sedadlami, dvojicou obrazoviek a novou stredovou konzolou. Nájdete tu fyzické tlačidlá na stredovej konzole a volante. Ovládanie klimatizácie je separátne umiestnené pod hlavným displejom infoteinmentu. Na manipuláciu na tomto panely nečakajte fyzické tlačidlá, avšak dotykové plochy reagujú svižne a matný povrch zabezpečuje minimálne odlačky prstov.

Zrkadlenie mobilu je pomocou Android Auto alebo Apple CarPlay je už po novom bezdrôtové. Pochvalu si zaslúžia plne elektrické, vyhrievané a vetrané sedadlá, príjemný volant a množstvo ukladacieho priestoru v kabíne. Naopak, čo zamrzelo, je lesklý klavírový lak na stredovej konzole, ktorý okrem chytania prachu a škrabancov nepríjemne odrážal slnko rovno do očí vodiča. Rázvor osí kolies je 2 680mm, vďaka čomu majú pasažieri na zadných sedadlách pohodlie pri cestovaní. Taktiež majú možnosť si nastaviť vlastnú teplotu vzduchu vďaka trojzónovej klimatizácii a v zimných mesiacoch si taktiež môžu dopriať výhrev sedadiel. K dispozícii majú 2 usb C porty a lakťovú opierku s dvoma držiakmi na nápoje. Batožinový priestor má objem 616 litrov, so sklopenými sedadlami sa objem zväčší na 1795 litrov.

Hyundai Tucson Facelift

Mílový krok vpred

Full LED svetlomety s matrix technológiou svieta naozaj dobre v porovnaní so staršími modelmi Hyundai. V balíku Premium, ktorý sme mali my, prichádzajú štandardne. V nižšom stupni výbavy sú za príplatok 1200€, no rozhodne doporučujeme si za ne priplatiť. Technológia vyrezávania funguje spoľahlivo, jediným problémom je slabý, presnejšie bezcitný svetelný senzor, ktorý nezaregistruje v noci pri vjazde do obce pouličné osvetlenie a naďalej idú svetlomety v diaľkovom režime.

Hyundai Tucson Facelift

Bezpečnosť

Množstvo asistenčných systémov nie je žiadnou novinkou. Niektoré sú užitočnejšie ako ostatné a niektoré vám zas skúšajú trpezlivosť za volantom. Narážam konkrétne na upozornenie prekročenia rýchlosti, ktorý aj pri bežnej jazde bol v akcii nonstop. Na druhej strane sú však asistenti, ktorí naozaj uľahčia život za volantom. Asistent udržiavania jazdných pruhov v kombinácii s adaptívnym tempomat sú azda najlepšie asistenty, ktoré existujú. Samozrejmosťou vo výbave premium je aj 360 stupňová kamera, cúvacie senzory, monitorovanie mrtvého uhlu a kamera v zrkadle, ktorej obraz je premietaný na prístrojový štít pri použití smerovky.

Hyundai Tucson Facelift

Hybrid je cesta?

V ponuke je vpodstate všetko. Od nafty až po plug-in hybrid. Srdcom nášho testovaného modelu bol hybrid s pohonom oboch náprav, čo nemusí byť to najlepšie riešenie. Náš testovaný Tucson má na vrch proti mild hybridu a nafte vo výkone. Dosahuje totiž 158 kw, zatiaľ čo mild hybrid 118 kw a naftový agregád produkuje rovných 100 kw. Nevýhodou je 6 stupňová prevodovka, ktorá na diaľničnej stotridsiatke točí 2400 otáčok za minutu. Na akustický komfort to vplyv nemá, avšak spotreba na diaľnici sa dokáže vyšplhať bez problémov aj na 9 litrov na 100 km. Výhodou naftového a benzínového mild hybridu je, že spárovaný so 7 stupňovou prevodovkou, avšak spotreba spomínaného mild hybridu je zhruba na rovnakej úrovni ako nami testovaný hybrid so 6 stupňovou prevodovkou a pohonom oboch náprav. Kombinovaná spotreba mesta s okresnými cestami za pohybuje tesne nad 7 litrov, ak si dáte veľmi záležať, hodnota dokáže klesnúť aj mierne pod 7 l/100km. Celková spotreba za týždenný test a prejdených 800 kilometrov sa ustálila na rovných 8 l/100km.

Hyundai Tucson Facelift

Verdikt

Hyundai Tucson je právom jedno z najobľúbenejších SUV na Slovensku. Spoľahlivosť, všestrannosť a kvalita za stále dostupnú cenu sú faktory, ktoré zákazníkov presvedčia o kúpe. Tucson vďaka štvorkolke hravo zvládne náročnejší terén, no spotreba je mierne vyššia. Pri výbere nového Tucsona berte výber motorizácie seriózne. V budúcnosti vám to môže ušetriť množstvo financii, či už na spotrebe alebo pri predaji.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 14. 10. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.