CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

SsangYong Logo

Torres EVX: SUV pre tých, čo chcú zachrániť planétu štýlovo

Model Torres od značky SsangYong, dnes už KGM, netreba nejako zvlášť predstavovať – na trhu je už nejaký ten rok. V redakcii sme testovali viacero spaľovacích verzií a zakaždým sme sa zhodli, že by si zaslúžil aj čisto elektrický pohon. No a dočkali sme sa – Torres EVX je tu a my sme sa pozreli, čo sa okrem samotného pohonu ešte zmenilo.

 

Exterierový dizajn

Začnime dizajnom. Už na prvý pohľad si všimnete prepracovanú prednú časť vozidla. Najvýraznejším prvkom je svetelný LED pás denného svietenia, ktorý sa tiahne naprieč celou prednou časťou – práve podľa neho spoznáte, že ide o elektrickú verziu. Klasické svetlomety zostali v spodnej časti, rovnako ako pri spaľovacej verzii. Z bočného pohľadu ostáva všetko tak, ako ho poznáme – výrazné 20-palcové disky vyzerajú skvelo, no majú svoj vplyv na spotrebu, k čomu sa ešte dostaneme. Výrobca sa držal minimalistického prístupu, takže na karosérii nehľadajte žiadne veľké logá či odznaky – jediné označenie nájdete vzadu: “Torres EVX”.

Vzadu sú zmeny opäť skromné, no vítané – konečne aj zadné svetlá, vrátane smeroviek, dostali plnohodnotné LED riešenie. Celkový dizajn pekne dopĺňa farebná kombinácia Forest Green s čiernou strechou – duálne lakovanie autu naozaj sedí.

SsangYong KGM Torres EVX

Interiér

Vývojári sa zamerali najmä na prepracovanie palubnej dosky a stredového panela. Potešia použité materiály – interiér pôsobí kvalitne, mäkčené plochy sú príjemné na dotyk a počas testovania sa nič neozývalo či nevŕzgalo. Palec hore.

Hlavnou dominantou je dvojica 12,3-palcových displejov – ide o nový združený panel s operačným systémom Athena, ktorý ovláda všetky funkcie vozidla vrátane klimatizácie (fyzické ovládacie prvky pod displejom už nenájdete, iba výduchy). Graficky je systém vyladený, no reakcie by mohli byť svižnejšie – niekedy otvára sekcie pomalšie, než by sme čakali. Podporuje Apple CarPlay aj Android Auto, žiaľ, stále len cez kábel. Výhodou je, že aktualizácie systému sú možné cez Over the Air, takže je šanca, že bezdrôtové pripojenie pribudne neskôr. Menšou nevýhodou je absencia mobilnej aplikácie – síce existuje pre niektoré modely (napr. Actyon), zatiaľ však nie pre EVX. To sa môže zmeniť, no rozhodnutie je na výrobcovi. Mobilná appka by pritom pri elektromobile výrazne zvýšila komfort – kontrola stavu batérie, predohrev a podobne.

Zvyšok interiéru zaujme náladovým ambientným osvetlením, ktoré nájdete aj na stredovej konzole. Tá ponúka bohatý odkladací priestor, volič Shift-by-Wire, bezdrôtové nabíjanie s výkonom 15 W a ďalšie praktické riešenia. Sedačky sú pohodlné aj na dlhé trasy, nechýba elektrické nastavovanie, vyhrievanie ani ventilácia. Pochváliť musíme aj zadné sedadlá – sú dobre tvarované, pohodlné a vyhrievané, ovládanie je jednoducho po ruke na dverách. Pasažieri vzadu majú k dispozícii USB-C porty (27 W PowerDelivery) aj praktické vysúvacie roletky. Batožinový priestor má objem 839 litrov, čo je veľmi slušná hodnota v rámci segmentu.

SsangYong KGM Torres EVX

Pohon, batéria a dojazd

Ako sme už spomenuli, Torres EVX poháňa elektromotor s výkonom 152 kW (207 k) a krútiacim momentom 339 Nm. Spotreba podľa výrobcu je 18,7 kWh/100 km. Auto má pohon prednej nápravy, čo je dobré mať na pamäti. Podvozok je nastavený komfortne, jazda je príjemná a tichá. Pri prudšom zrýchlení si ale občas všimnete preklzovanie kolies – prenos výkonu by mohol byť o čosi precíznejší.

Batéria typu LFP má kapacitu 73,4 kWh (71,9 kWh netto) – ide o veľmi solídne číslo v porovnaní s konkurenciou. Maximálny nabíjací výkon je 150 kW, no pri našom teste v chladnom počasí sme dosiahli zhruba 100 kW, čo je stále slušné. Udávaný dojazd podľa WLTP je 462 km, nám sa podarilo niečo vyše 410 km, čo je vzhľadom na zimné podmienky úplne v poriadku.

 

Verdikt

KGM Torres EVX je veľmi zaujímavé vozidlo, ktoré osloví nielen dlhoročných zákazníkov značky, ale aj úplne nových záujemcov o dostupné a technologicky vybavené elektrické SUV. Za štartovaciu cenu 36 000 € s DPH a testovanú výbavu Premium za 44 740 € (ktorú však viete zohnať aj za približne 40 000 €) ponúka auto skvelý pomer cena/hodnota.

V štandarde nájdete napríklad tepelné čerpadlo, Tech paket s asistentmi a množstvo výbavy, ktorá sa u konkurencie často pripláca. A úplne na záver – záruka na batériu je 10 rokov alebo až 1 000 000 km, čo je detail, ktorý si zaslúži potlesk.

Tak čo, šli by ste do toho?

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 24. 3. 2025

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.