CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Mazda Logo

Plnokrvný japonec v podobe novej Mazda 3
(e-Skyactiv G150)

Úvod

V dnešnom svete, kde už pomaly každý zvažuje kúpu SUV zväčša s hybridným pohonom, existuje stále zopár mohikánov, ktorí si držia svoju overenú klasiku…a vypláca sa im to. V tomto článku sa budeme venovať novej faceliftovej mazde 3, ktorá nám urobila naozaj radosť.

Exteriérový dizajn

Na začiatok by sme chceli povedať, že Mazdu 3 registrujeme samozrejme dlhšiu dobu. Jej dizajn nás popravde v predošlých generáciách neočaril, nie že by bol škaredý ale na náš vkus ničím zásadným nevynikal…až doposiaľ. Nový facelift Mazdy 3 nabral na športovosti a o elegancii sa nemusíme ani rozprávať, jednoducho ako z iného sveta. Najviac nás očarili jej ladné krivky, ktoré sa na svetle rozžiaria ako naše oči pri pohľade na tú sýtu červenú farbu (Soul Red Crystal) nami testovaného vozidla.

Ako sa hovorí, kolesá robia auto no v tomto prípade to platí dvojnásobne. V našej výbavovej konfigurácii s označením Homura, sme mali obuté čierne 18ky, ktoré 3ke skutočne pridávali na športovosti, bol z nej akýsi pomyselný “čert” no stále elegantný a kultivovaný. V zadnej časti exteriéru vozidla nám veľmi príjemne dotvárajú už spomínaný športový dizajn dve koncovky výfukov a to každý na jednej strane. Vyššie môžeme vidieť spojler v čiernej farbe, ktorý je dostupný iab vo verzii hatch back, zanecháva veľmi príjemnú bodku čo sa týka športovosti exteriérovej časti.

Mazda 3 Facelift

Interiér

Faceliftová verzia sa od predošlej z hľadiska interiéru zásadne nemení. Pribudol nám však nový, väčší a kvalitnejší display (10,25’) s prepracovanejším infotainmentom a dotyková obrazovka, ktorej je už inteligentná funkcia Apple CarPlay samozrejmosťou. Mazda si naďalej zachováva filozofiu fyzických tlačidiel s čím sa plne stotožňujeme, najmä čo sa týka nastavenia teploty vzduchu, výhrevu sedačiek alebo ďalšie tlačidlá, dostupné na volante. Keď sa pozrieme nižšie, môžeme vydieť pomerne slušnú lakťovú opierku, ktorá je perfektne pritiahnuteľná až k radiacej páke, čo vodičovi umožňuje veľmi pohodlné a rýchle radenie rýchlostí. Z oblasti komfortu by sme taktiež spomenuli bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu alebo 2x USB typu C zástrčky. Zadná časť auta je veľkostne podobná jej nemeckej konkurencii, no čo sa týka celkového dojmu interiéru a jeho kvality, japonec má naviac.

Mazda 3 Facelift

Motorizácia a spotreba

Ako sme už vyššie spomenuli, srdcom Mazdy 3 je dvojlitrový, atmosferický benzínový motor, ktorého výkon je 150 koňských síl. Motor má veľmi pekný a plynulý ťah, no šoférovať silnejšiu 186 koňovú verziu musí byť ešte zábavnejšie. Na aute sme jazdili kľudne ale naopak aj svižnejšie, predsalen sa bavíme o japonskom atmosferickom motore, ktorý by bola škoda poriadne nevytočiť. Naša nameraná priemerná spotreba (mesto/okresky/diaľnica) predstavovala 7,2l/100km, čo je na tento objem veľmi prijateľná hodnota.

Jazdné vlastnosti

Nebudeme si klamať, už pri prvom pohľade na Mazdu 3, sme si narovinu povedali, že s atmoferickým, benzínovým dvojlitrom spriahnutým s manuálnou prevodovkou asi bude zábava, no a nebolo inak. Tento japonský “plnokrvník” nám naozaj vyčaril úsmev na tvári a to pri každej jazde. Už pri prvom naštartovaní si uvedomíte, že naozaj sedíte v benzínovom dvojlitri a čo je ešte lepšie, že s manuálnou prevodovkou, ktorá má veľmi krátke a presné radenie. Keď toto všetko spojíte, vznikne vám z toho elegantný a najmä každodenný športovec. Podvozok je citeľne tuhý ale nie tvrdý, jednoducho máte pocit, že nesedíte v Mazde rady 3 ale niečom oveľa väčšom, kilometre budete hltať rozhodne statočne. Samozrejme je nám jasné, že sa nebavíme o hot hatch automobile. Toto auto však môžete vyslať do zákrut kedykoľvek a verte nám, že vám vyčarí úsmev na tvári a nie iba raz :).

Mazda 3 Facelift

Záverečné zhodnotenie

Mazda tretej generácie a s ňou aj jej facelift nám príjemne ulahodili predovšetkým z hľadiska jazdných vlasností ale aj estetiky. Nie nadarmo o nej na začiatku článku píšeme ako o poslednom mohikánovi, pretože je iba otázkou času, kedy bude dvjlitrový benzín (bez turba) v bežnom automobile minulosťou…Aby sme ale Mazdu iba nechválili, musíme vypichnúť jednu vec, ktorá nám naozaj jazdu nespríjemňovala, pípanie. Toto spomínané “pípanie” varuje vodiča pri prekročení maximálnej povolenej rýchlosti, bohužiaľ, novinka z dieľne európskej únie. Pochopili by sme, keby sa dá nastaviť aspoň určitá rezerva, povedzme pri prekročení o 5 km/h. Výstražný systém sa ale spustil, akonáhle sme prekročili rýchlosť už o 1 km/h a to bolo naozaj doslova “otravné.” Samozrejme sme sa pokúšali skrz systémové nastavenia o vypnutie, no márne, toto je žiaľ budúcnosť a časom to budú mať všetky nové automobily.

Záverečné zhodnotenive je však pozitívne, ako by aj nemohlo byť?

Perfektná, presná a ostrá manuálna prevodovka, ktorá je spätá s objemnou benzínovou atmosférou s veľmi príjemným posedom a športovými jazdnými vlastnosťami, to je nová mazda 3.

Adam z CarBlogu

Dátum uverejnenia 12. 7. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.