Interiér
Pohľad do interiéru ZSka očaril, obzvlášť keď si pripomeniem predajnú cenu tohto modelu som mal trošku predsudky no bol som milo prekvapený z celkového dojmu a kvality interiéru. Všetky kontaktné plochy, ktorých sa často dotýkate sú mäkčené a ich hlavná časť je potiahnutá koženkou ktorá má imitovať karbónové vlákno a je príjemná na dotyk + zaujímavý detail je oranžové prešívanie, ktoré dominuje po celom interiéri a zakončuje sa s logom MG na hlavových opierkach. Rád by som vyzdvihol mäkčené madlá o ktoré si môžete pohodlne oprieť nohu. Multifunkčný volant má príjemný grip a športovú textúru avšak mrzí ma, že je nastaviteľný iba výškovo čiže treba si trošku prispôsobiť sedačky, ktoré majú vysoký posed a sú rovnako z koženkového materiálu žiaľ nie sú perforované ale sú vyhrievané v predu, čo oceníte hlavne v zimných časoch. U strany vodiča je sedačka dokonca elektricky ovládateľná. Dostatočné miesto majú aj pasažieri v zadu aj keď sa jedná o menšie mestské SUV priestor je dostačujúci a komfortný, zároveň chválim umiestnenie dvoch USB A konektorov v stredovej opierke pre zadných pasažierov. Priestranný nie je iba priestor v zadu ale aj kufor, ktorý má veľkosť 448 litrov.
Technológie, bezpečnosť a vychytávky
Bol som milo prekvapený aké množstvo moderných a bezpečnostných technológii ZS ponúka, je treba podotknúť, že na test sme mali k dispozícii najvyššiu výbavu Exclusive, ktorú by som aj osobne odporúčal keďže v tejto cenovej kategórii je to veľmi výhodná ponuka v pomere cena/výkon.
Začal by som od začiatku na čo sa vodič pozerá pomerne často a to je prístrojový panel, ktorý je digitálny od výbavy Emotion a vyššie má peknú jednoduchú grafiku, zároveň si viete navoliť dva veľmi zaujímavé údaje, ktoré som u konkurencie nevidel a to sú teplota a tlak vo všetkých 4 pneumatikách alebo stav 12V batérie pre niekoho môžu byť tieto údaje určite užitočné. Nasleduje druhý displej s uhlopriečkou 10,1 palcu ide o multimediálny displej s jednoduchým ovládaním a peknou grafikou s podporou Apple CarPlay alebo Android auto podotýkam však že drôtovo pomocou jedného z dvoch USB A slotov v predu pri odkladaciom priestore s 12V zásuvkou.
Osobne sa mi páči aj funkcia vypnutia multimediálneho displeja obzvlášť pri jazde v noci ak Vám to prekáža máte možnosť ho jedným klikom vypnúť, čo ma však mrzí je responzivita displeja, je trošku pomalší avšak keď využívate CarPlay alebo Android auto s týmto problémom sa moc nestretnete. Po všetkých displejoch by som sa rád dostal k vychytávkam ZSka, ktoré som nevidel ešte u žiadnej automobilky, prekvapením je že v danej cenovej kategorií auto obsahuje 360 stupňovú kameru za čo palec hore no to nie je všetko, cúvacie senzory ukazujú vzdialenosť od prekážky v cm! Taktiež pri zapnutej smerovke sa Vám po chvíle ukáže na displeji záber z kamery na koleso do ktorého smeru mate smerovku čo je veľmi užitočná funkcia napríklad pri tesných uličkách aby ste nepoškriabali či už 16 alebo 17 palcové disky. Chcel by som si aby takéto riešenie zakomponovali aj ostatní výrobci … užitočná funkcia, super!
Osobne som veľký fanúšik hudby a ocenil som kvalitne spracovanú audio sústavu so 6 reproduktormi a 3D ozvučením ZS hrá proste skvelo. V neposlednom rade by som rád spomenul aj funkciu zjazd z kopca, ktorá funguje super podotýkam, že veľmi málo konkurenčných značiek ponuka takúto funkciu v danej cenovej kategórii. Prekvapením bolo trošku netradičná ikonka tlačidla StartStop systému ktorá symbolizuje písmeno E, samozrejme po pár dňoch sa dá na to úplne v pohode zvyknúť.
V rámci bezpečnostných prvkov ZS spĺňa vysoké štandardy bezpečnosti a je vybavený niekoľkými asistentmi či už tempomat, upozornenie pre vybočenie z jazdného prúdu alebo sledovanie slepého uhla a iné.
Motorizácie a spotreba
Ako som už vyššie spomínal v našom teste sme mali k dispozícii najvyššiu výbavu Exclusive na ktorú sa aj viaže ponuka motorizácie v našom prípade sa jedná výhradne o jednolitrový benzínový trojvalec TGI s výkonom 82 kW / 111 koní so 6 stupňovou automatickou prevodovkou. Túto motorizáciu môžete mať aj v 6 stupňovej manuálnej prevodovke.
MG ponúka ZS v nižších triedach výbavy aj jeden a pól litrovú benzínovú motorizáciu s 5 stupňovým manuálom a výkonom 78kW / 106 koní. Podotýkam že MG ZS je ponúkané výhradne s predným pohonom.
Samotná prevodovka nepatrí medzi tie najúspornejšie. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu podľa WLTP 7,2 L / 100km. Nám sa v teste podarilo namerať kombinovanú hodnotu priemerne 7,4 L / 100km a na diaľnici 8,2 L / 100km. Na druhej strane, vyššie otáčky znamenajú živšie reakcie na plynový pedál. V porovnaní s konkurenciou je spotreba obstojná. Jazda po ceste je sebaistá a prejazd nerovnosťami nesprevádzajú žiadne lacno pôsobiace nárazy alebo nepríjemné vibrácie. Rovnako sebaistý je aj prejazd zákrutami s miernymi náklonmi karosérie. Celkový pocit z jazdy hodnotím kladne