CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

MG Logo

Štýlový mestský hybrid, ktorý prekvapí

MG 3 Hybrid+ spája moderný dizajn, úspornosť a praktické technológie v jednom balení. Nie je extravagantný, no jeho atletické línie a minimalistický nádych si vás rýchlo získajú. S dostupnou cenovkou, skvelou výbavou a úspornou prevádzkou je ideálnou voľbou pre mestský život.

 

Exteriérový dizajn

MG 3 Hybrid+ sa pýši atletickým mestským dizajnom. Nemá vyslovene nejaké extravagantné prvky, je skôr nenápadnejší, no nezameníte si ho so žiadnym konkurentom. V nami testovanej konfigurácií má auto trojvrstvovú, príplatkovú farbu „Diamond Red“. Z jeho dominantnej, prednej časti  vychádzajú línie, ktoré sa ťahajú pozdĺž celého auta, až ku zadným svetlometom. Prednú časť tvorí nárazníkom predĺžená kapota s veľkým znakom MG a masívna predná maska. Súčasťou sú tu aj LED projektorové svetlomety, ktoré sú však dostupné len v najvyššej výbave. Na ceste auto držia 16“ zliatinové disky, na ktorých sú obuté pneumatiky s rozmerom 195/65/R16. Tieto disky s pneumatikami sú dostupné len na modeloch so strednou alebo najvyššou výbavou. Na základnom modeli nájdete 15“ oceľové disky + pneumatiky s rozmerom 185/65/R15. V zadnej časti sa všetky línie spoja a dokončia už spomínaný atletický, no pomerne nenápadný vzhľad.

MG3 Hybrid+

Interiér

Tak ako v exteriéri, ani vo vnútri veľa extravagantnosti nehľadajte. Interiér je celý čierny. Tým myslím naozaj celý – od kobercov, cez sedačky, až po stropnicu je všade čierna. Vzhľadom na výber farieb, ktoré toto auto ponúka je to celkom škoda. Na palubnej doske sa nachádza jemné spestrenie v podobe mriežkovaného dekoru. Mriežkovanie je avšak tiež len v bledo sivej a sivej farbe. Ako ale pozerám okolo seba, predsa len tu trochu farby je. Sedadlá, palubovka, lakťová opierka a dokonca aj koberčeky sú prešité oranžovou niťou. Ak vás ešte zaujíma či je dostupné dostatočné množstvo úložného priestoru, tak áno. Priestor je tu využitý naozaj dobre a ukladacieho priestoru je tu aj vzhľadom na veľkosť auta prekvapivo veľa.

Hlavným materiálom použitým v interiéri tohto MG je tvrdý plast. Prihliadnuc na cenu mi to však vôbec nevadí. V interiéri nič nevŕzga ani nerezonuje, takže to ako mínus brať netreba. Sedadlá majú kombinovaný materiál a to koženku a látku. V nami testovanej konfigurácií sú predné sedadlá vyhrievané. Takisto je tu aj multifunkčný, vyhrievaný volant, ktorý je dostupný len v najvyššej výbave. Volič prevodovky je umiestnený v stredovej konzole a má identický tvar ako v MG 4, teda kruh. Okolo voliča je „Piano Black“ dekor, ktorý je nie úplne najšťastnejšie zvolený, keďže je náchylný na škrabance. Ďalej sa tu nachádza tlačidlo na elektrickú ručnú brzdu, tlačidlo na zapnutie/vypnutie funkcie „Auto-hold“ a v neposlednom rade tlačidlo na zmenu jazdného režimu. Pred stredovou konzolou sa nachádza jeden USB-A konektor, jeden USB-C konektor a 12V zásuvka.

MG3 Hybrid+

Dostávame sa k dominante interiéru, ktorou je 10,25“ displej v strede palubnej dosky. Displejom sa riadi celé auto. Má pekné a prevažne intuitívne rozhranie spojené s plynulou a rýchlou odozvou. Je tu dostupný aj Apple CarPlay a Android Auto, no bohužiaľ stále nie bezdrôtovo. Pod displejom je aj zopár fyzických tlačidiel, ktorými si môžete nastaviť hlasitosť médií, prepnúť sa na domovskú obrazovku displeju, zapnúť vyhrievanie okien a v neposlednom rade tu je tlačidlo, po ktorého stlačení sa na displeji zobrazí menu na nastavovanie klímy. Nevýhodou tu je, že ak máte pripojený Apple CarPlay alebo Android Auto, tak vám toto menu po stlačení nezobrazí. Priamo pred vodičom je ďalší 7“ displej slúžiaci ako prístrojová doska. Na tomto displeji sa zobrazujú všetky nevyhnutné informácie. Ešte sa vrátim späť k volantu. Okrem bežných ovládacích prvkov obsahuje aj dve konfigurovateľné tlačidlá, ktoré sa dajú jednoducho nastaviť a už po chvíli používania bez nich nebudete vedieť fungovať.

Pomaly sa môžeme presunúť do zadnej časti vozidla. Kufor má objem 293 litrov so zdvihnutými sedadlami a až 983 litrov po ich sklopení. Celkom nevídané tu je práve sklápanie zadných sedadiel. Sklápajú sa celé naraz, bez možnosti sklopenia len jedného sedadla. Kufor obsahuje aj vešiak, ktorý v žiadnom mestskom aute nemôže chýbať.

Výbava a asistenčné systémy

Ako ste už vyššie v článku mohli postrehnúť, MG 3 má 3 stupne výbavy. Základný stupeň – essential, stredný stupeň – emotion a najvyšší stupeň – exclusive. V základnej výbave dostanete výbavu ako napr. zadné parkovacie senzory + zadnú kameru, navigáciu s rozpoznávaním rýchlostných limitov, elektrickú ručnú brzdu s funkciou „Auto-hold“, audio systém so 4 reproduktormi, asistenčné systémy vodiča MG Pilot, aplikáciu pre používateľa MG iSMART a ďalšie.

Stredný stupeň výbavy ponúka všetko čo ten základy a pridáva vodičovo sedadlo so 6-smernou nastaviteľnosťou, štartovacie tlačidlo, zadný stierač, zadné výduchy klimatizácie, LED denné svetlá, audio systém so 6 reproduktormi, elektronicky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie a už vyššie spomínané 16“ zliatinové disky.

Najvyšší stupeň výbavy, teda exclusive nám k predchádzajúcim pridáva ešte upozornenie na krížovú premávku vzdau, detekciu mŕtveho uhla s asistentom zmeny jazdného pruhu, LED projektorové svetlomety, vyhrievané predné sedadlá spolu s vyhrievaným volantom, 360° kameru, bezkľúčové odomykanie, stierače s dažďovým senzorom a zatmavené zadné sklá. Spomenul som MG Pilot, čo všetko obsahuje? Patrí sem asistent obmedzenia rýchlosti, asistent udržiavania jazdného pruhu, rozpoznávanie značiek, adaptívny tempomat, varovanie pred nárazom a v prípade núdze aj autonómne brzdenie.

MG3 Hybrid+

Motor(y) a prevodovka

Motory sú pre všetky stupne výbavy rovnaké. Ako už podľa názvu auta vyplýva, nachádzajú sa tu dva motory. Spaľovací, benzínový agregát o objeme 1.5 litra a elektromotor s 1,83 kWh batériou. Spaľovací motor produkuje 75 kW – 100 koní a elektromotor produkuje 100 kW – 135 koní. Auto má len 3-stupňovú hybridnú prevodovku, povenujem sa jej viac ďalej v článku. Maximálnu rýchlosť má toto auto nastavenú na 180 km/h, rýchlosť 100 km/h dosiahne od 0 za približne 8 sekúnd. Udávaná spotreba je 4,4l/100 km, tiež sa tejto problematike povenujem ďalej v článku. Veľkosť palivovej nádrže je 36 l.

Jazdné vlastnosti

Hlavnou devízou tohto auta je rozhodne to, čo má pod kapotou. Kombinácia spaľovacieho motoru a elektromotoru je v tomto aute ukážková. Po meste viete jazdiť kompletne na elektriku a spaľovák sa ani neozve – teda do rýchlosti 60 km/h. Od 60 km/h do 80 km/h sa prebudí, no stále však auto ide len na elektriku a spaľovák funguje viac-menej len ako generátor. Od rýchlosti 80 km/h sa k elektromotoru plne pripája a pomáha mu auto poháňať. Sú tu prítomné 3 jazdné režimy – eco, normal a sport. Režim eco a normal mi prišli veľmi podobné, necítil som medzi nimi takmer žiadny rozdiel. Režim sport je však oproti spomenutým režimom možné rozoznať ihneď. Auto reaguje na plyn instantne a je cítiť, že chce využiť všetky konské sily čo má k dispozícií.

Podvozok je pomerne tvrdý, čiže extra komfort tu nečakajte. Aby ste ma ale nepochopili zle, MG 3 nie je ako koza, že by skákalo na každej nerovnosti, no nie je to ani ako jazda na obláčiku. Každopádne sa vďaka tomuto podčiarkuje samotná agilita vozidla. V zákrutách si je auto isté a ani pri vyšších rýchlostiach som nemal pocit, že by sa správalo nekontrolovateľne.

Jediné čo som bral ako slabšiu stránku bola pre športovejšiu jazdu práve prevodovka. Pri nižších rýchlostiach kde auto funguje čisto na elektriku je predbiehanie aj manévrovanie super, no vo vyšších rýchlostiach kedy sa pripojí motor a teda aj prevodovka to už tak skvelé nie je. Od rýchlosti 100 km/h do 120 km/h je prítomný výrazný pokles dynamiky zrýchlenia. Problém to je aj pri obiehaní na okreskách, kedy v dôležitom momente auto akceleruje podstatne pomalšie ako pri ostatných rýchlostiach. Od 120 – 130 km/h ide auto však znovu super. Kombinovaná spotreba je tabuľkovo uvedená na 4,4l/100 km, pravdepodobne v teplejších podmienkach ako som mal k dispozícií počas testovania. Mne sa spotreba pohybovala okolo 5l/100 km. Spotreba v meste bola v rozmedzí 3,9 l – 4,3 l na 100 km. Pri športovej jazde vedela spotreba značne stúpnuť, no nikdy nepresiahla hodnotu 6,5l/100 km. Na celú nádrž som teda prešiel niečo málo cez 600 km.

MG3 Hybrid+

Cena a záverečné hodnotenie

Pri výbavovom stupni essential je cenovka na úrovni 19 990 €, pri výbave emotion je cenovka vo výške 21 490 € a v najvyššej, plnej výbave, teda exclusive je cenovka 22 990 €. Podľa môjho názoru sa na nizšie stupne výbavy ako exclusive netreba ani pozerať. Cena je tu v pomere s výkonom, čo MG 3 ponúka, výborná. Predajca ponúka k autu dokonca aj 7 ročnú záruku (resp. do 150 000 km). MG 3 Hybrid+ hodnotím veľmi pozitívne. Za túto cenu asi momentálne lepšie fungujúci hybrid a celkovo auto na mestské účely nenájdete.

Dávid z CarBlogu

Dátum uverejnenia 27. 01. 2025

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.