CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

MG Logo

Prvé lacné elektroauto z Číny je tu!

Lets go MG-Electric

Vozidlá MG už na Slovensku stretávame čoraz častejšie, je to aj vďaka priaznivej cene a slušnej palete výbavy za to. Ako pomaly už každá značka myslí aj na budúcnosť a investuje nemalé peniaze do vývoja práve elektrických modelov. Jedno z nich vám opíšem v tomto článku pretože si myslím, že má čo ponúknuť, obzvlášť za tú cenovku. Preto sa poďme spoločne pozrieť na prvé plne elektrifikované vozidlo, MG4 Electric, ktoré je akousi vstupnou bránou do elektrického sveta od MG.

Dynamický exteriér?

Začal by som ako už býva zvykom, zvonku. Samotný dizajn “MG4ky” poberá slová ako sú jednoduchosť, dynamika a z časti aj agresivita. Najmä predná časť tohto auta vzbudzuje docela agresívny dojem svojou “skosenou” kapotou, ktorá mi už neraz pripomenula nemenovanú talianskú značku superšportov. Šmrnc dodávajú prednej časti aj LED svetlomety, ktoré majú výraznú a unikátnu grafiku pri zapnutom dennom svietení. V spodnej časti predného nárazníka nájdete už len radar a výduchy pre klimatizáciu pričom je to postavené na princípe funkčných klapiek, ktoré sa podľa potreby zatvoria pre lepšiu aerodynamiku. Z bočnej strany “4ke” svedčia 17 palcové zliatinové disky kolies a čierne doplnky po bokoch auta. Navyše ak si zvolíte vo výbave aj túto cukríkovú modrú farbu s názvom Brighton o pekne kombo máte postarané. Chválim dizajnérov MG že pri rôznych farebných variantoch upustili od chrómu a prešli skôr na čiernu variantu doplnkov a akcentov na vozidle, vyzerá to oveľa lepšie a aj trošku športovejšie, čo nie je ku koncu dňa zlé. Zadná časť nie je nejak zásadne výrazná avšak chválim znovu svetelný podpis zadných “LEDiek”, vyzerá to fakt super a určite si nepomýlite MG s niečim iným na ceste ale jedným dychom dodávam kritiku na zadné smerovky, pretože pri takto modernom aute už žiarovky nemajú jednoducho miesto. Zaujímavosťou však je, že vpredu sa rozhodli pre Full LED smerovky, pre obranu MG nie sú jediní čo to takto urobili. Možno sa raz dozviem dôvod prečo to niektorí výrobci takto praktizujú ale tak späť k “MG4ke” tentokrát sa pozrime do interiéru.

MG4 Electric

Interiér v duchu minimalizmu

Ak podaktorí nadávali na Teslu ako vo svojich modeloch prevažne 3 a Y zvolili cestu jednoduschosti tak v “MG4ke” to je docela podobná nôta ale má to svoj dôvod a úprimne sa mi to celkom páči. Narozdiel napríklad od takej Tesly tu máte za volantom aspoň menší displej o veľkosti 7 palcov, ktorý zobrazuje dôležité informácie či už o vozidle, jeho stavu až po dojazd a rýchlosť. V skratke riešenie s ktorým ste sa už mohli stretnúť napríklad u koncernu. Samotný displej ma v skutku jednoduchú grafiku no za to je užitočný. Azda jednu vec čo by som mu vytkol je nastavenie úrovni jasu, ktorá je ak sa nemýlim v 3 úrovniach no, čo ma mrzí tak na tej najnižšej je v noci stále dosť jasný a občas to môže vyrušovať vodiča. Myslím si však, že takéto niečo sa dokáže ľahko fixnúť v priebehu niekoľkých mesiacov v podobe aktualizácie over the Air.  Od displeju k volantu, ktorý má docela nezvyčajný tvar no dobre padne do ruky a má samozrejme multifunkčné ovládacie prvky po bokoch, dve z nich si dokážete naprogramovať pre vami zvolenú funkciu, či už je to prepnutie na CarPlay/Android Auto alebo otvorenie menu klimatizácie a iné…

Ak by som sa pozrel na stránku materiálov a ich skladby tak si myslím že to je na dobrej úrovni, nič zasadne nevrzgalo sem tam sa stretnete aj s trošku lacnejšími plastmi ale treba brat ohľad aj na cenu tohto auta ktorá je priaznivá ale dostaneme sa k nej neskôr. Palubná doska je však z mäkčených materiálov. V strede nájdeme už ako býva zvykom displej infotainment systému, ktorý má uhlopriečku 10,25 palca a je samozrejme dotykový. Tu MG chválim pre takýto typ displeja keďže má pekné a výrazné farby, svietivosť na rôznych úrovniach v podstate ako zabudovaný smartfón. Samotný operačný systém je nejak zásadne neseká, je intuitívny až na velkost písma a to ma mrzí že nedali vývojári aspoň dve-tri rôzne veľkosti pretože miestami sú texty až príliš malé ale tak časom si viete zvyknúť kde aké nastavenie je bez toho aby ste sa pozerali na popis. Hlavné menu tvoria základne veľké dlaždice s ktorými viete ovládať či už rádio, pesničky alebo klimatizáciu, máte tam aj hlavný widget na stav batérie a posledná dlaždica je určená pre už spomínaný Apple CarPlay či Android Auto, pozor však výhradne drôtovo ale tak viete si niekde na markete tretích strán kúpiť šikovnú krabičku ktorú zapichnete do jedného z dvojice USB-A portov a fičíte bezdrôtovo.

MG4 Electric

Pod celou šírkou displeju nájdete už len fyzické tlačidlá pre rôzne skratky infotainmentu či ovládania hlasitosti a iné…

Stredová konzola je akýsi vystupujúci “balkónik” pod výduchmi klimatizácie no obsahuje gumennú podložku na mobilné zariadenie, kruhový volič smeru jazdy a tlačidlo pre elektronickú ručnú brzdu. Upozorňujem však pri prudkom zrýchlení môže mobil z podložky skĺznuť dole, čiže na to si treba dávať pozor. U “MG4ky” nebuďte prekvapený ak nenájdete štartovacie tlačidlo auta, je to hlavne tým, že žiadne nemá.  Ako však zapnete to auto sa pýtate, jednoducho. Stačí ak otvoríte dvere nasadnete a vozidlo sa automaticky “zobudí”, už len zvolíte smer jazdy a hotovo. Podobný koncept nájdete taktiež u koncernu. Vypnutie funguje na rovnakom princípe stačí vystúpiť z vozidla a ono sa po krátkej dobe samé vypne. No a už keď som teda spomínal napadnutie, aké sú vlastne sedačky v tomto aute? V našej výbave Elegance máte k dispozícii iba čierne látkové avšak vo vyšších vybavových stupňoch máte na výber aj kombináciu so syntetickou kožou. Sedačky v nami testovanom aute, tie látkové, boli docela uspokojivé a pomerne pohodlné, negatívom je, že nie sú perforované a teda viete sa v nich docela ľahko spotiť, keďže nie sú perforované.  MG chválim za vhodné umiestnenie odkladacích priestorov či už je to sieťka pod lakťovou opierkou alebo rôzne väčšie priestory na predmety. Zadná časť pre pasažierov je pomerne priestranná, komfortná. Na dlhé jazdy úplne v pohode, ja som si za seba dokázal pohodlne sadnúť s mojou výškou 178cm a stále som mal dostatok priestoru na nohy čiže, nemusíte sa báť o priestor v tomto aute. Batožinový priestor má objem 363 litrov a v podstate sa nemá za čo hanbiť aj keď zamrzí absencia dvojitého dna.

MG4 Electric

Úspornosť, check, dynamika, check a čo dojazd?

Hnacím ústrojenstvom “MG4ky” je synchrónny elektromotor s permanentnými

magnetmi a výkonom 150 kW teda 204 koní so slušným krútiacim momentom 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100km/h zvládne tesne pod 8 sekúnd, čo nie sú žiadne športové údaje no treba dodať že “MG4ka” je docela svižná v športovom režime, pričom aj jazdné vlastnosti tomu zodpovedajú, vďaka rozdeleniu hmotnosti (1,8t) v pomere

50 na 50. Vďaka nízkemu profilu trakčnej batérie o velkosti až 64 kW získate aj extrémne nízko položené ťažisko. Tomuto dynamickému pocitu z jazdy pomáha aj fakt, že “MG4ka” má kotúčové brzdy vpredu aj vzadu, palec hore. Pridajte k tomu ešte pohon zadnej nápravy a o zábavnú jazdu máte postarané. Čo ale však ten dojazd? Ten podľa WLTP je v meste na úrovni až 579km a v kombinovanej prevádzke 450km. Realita je niečo jemne pod týmito údajmi, no určite treba povedať že toto auto je nesmierne úsporné, či už na diaľnici, okreskách alebo samozrejme v meste. Nebojí sa ani dlhých trás a diaľnice zvláda pomerne úsporne. Osobne som s týmto autom absolvoval niekoľko dlhých trás a ani raz ma auto nesklamalo, pochváliť treba jednoznačne aj výpočet dojazdu ktorý je takmer na chlp presný a dynamicky sa aktualizuje podľa štýlu jazdy. Samotné cestovanie vám spríjemnia aj rôzne asistenčné systémy napríklad taký MG Pilot, ktorý obsahuje adaptívny tempomat a držanie v jazdnom pruhu, pričom funguje to bezchybne a sebaisto. Pri elektromobile budete riešiť aj otázku ako rýchlo sa dokáže nabiť. Toto vozidlo vo vyššej verzií dokáže disponovať nabíjacim výkonom až 150kW (pri rýchlonabíjaní) viete docieliť z

10 na 80% za približne 30 minút. Pri domácom nabíjaní z Wallboxu, využijete maximálny výkon 11kW z 10 na 100% vám to takto potrvá 6 a pól hodiny. MG vám u elektrických modelov ponúkané aj funkciu V2L čo v praxi znamená využitie vozidla aj ako externú powerbanku ľahko povedané. U “MG4ky” môžte takto očakávať output výkon na úrovni 2,2 kW čo bezproblémov zvládne menší elektrický gril, stanovanie sa tak s MG môže stať väčšou zábavou. Podotýkam však, že na využitie tejto technológie potrebujete špeciálny adaptér, ktorý získate u predajcu MG. Vo vozidle sa tento režim volá Vybíjanie alebo v angličtine Discharge a je umiestnený v rovnakom menu ako aj sledovanie stavu nabíjania trakčnej batérie.

Cena/výkon, nie je čo riešiť

Pravdepodobne som vám povedal už všetko podstatné o tomto aute, jedná sa určite o jedno z tých lepších elektroáut na našom trhu, dokáže ponúknuť bohatú výbavu za priateľnú cenu, dokonca disponuje aj službou konektivity cez mobilný telefón na ktorú som sa podrobne zameral v článku o jeho súrodencovi MG5 Electric. Samotná “4ka” ponúka atraktívny dizajn, dobre vyriešenú platformu, zábavný výkon a dobré technológie. Ak by som sa mal rozhodnúť či si takéto auto kúpiť pozeral by som sa osobne skôr po vyššej výbavovej línií ako sme mali napríklad my Elegance alebo rovno Long Range s väčšou batériou a vylepšenými prvkami o ktorých sa dozviete v nasledujúcom článku práve o verzií Long Range. Ak však chcete fajn elektroauto za dobrú cenu, MG4 začína na sume 32 990€ , síce s menšou výbavou a batériou. Naša testovaná verzia ELEGANCE stojí 37 490€ a doslova stojí za to.

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 25. 8. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.