Úspornosť, check, dynamika, check a čo dojazd?
Hnacím ústrojenstvom “MG4ky” je synchrónny elektromotor s permanentnými
magnetmi a výkonom 150 kW teda 204 koní so slušným krútiacim momentom 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100km/h zvládne tesne pod 8 sekúnd, čo nie sú žiadne športové údaje no treba dodať že “MG4ka” je docela svižná v športovom režime, pričom aj jazdné vlastnosti tomu zodpovedajú, vďaka rozdeleniu hmotnosti (1,8t) v pomere
50 na 50. Vďaka nízkemu profilu trakčnej batérie o velkosti až 64 kW získate aj extrémne nízko položené ťažisko. Tomuto dynamickému pocitu z jazdy pomáha aj fakt, že “MG4ka” má kotúčové brzdy vpredu aj vzadu, palec hore. Pridajte k tomu ešte pohon zadnej nápravy a o zábavnú jazdu máte postarané. Čo ale však ten dojazd? Ten podľa WLTP je v meste na úrovni až 579km a v kombinovanej prevádzke 450km. Realita je niečo jemne pod týmito údajmi, no určite treba povedať že toto auto je nesmierne úsporné, či už na diaľnici, okreskách alebo samozrejme v meste. Nebojí sa ani dlhých trás a diaľnice zvláda pomerne úsporne. Osobne som s týmto autom absolvoval niekoľko dlhých trás a ani raz ma auto nesklamalo, pochváliť treba jednoznačne aj výpočet dojazdu ktorý je takmer na chlp presný a dynamicky sa aktualizuje podľa štýlu jazdy. Samotné cestovanie vám spríjemnia aj rôzne asistenčné systémy napríklad taký MG Pilot, ktorý obsahuje adaptívny tempomat a držanie v jazdnom pruhu, pričom funguje to bezchybne a sebaisto. Pri elektromobile budete riešiť aj otázku ako rýchlo sa dokáže nabiť. Toto vozidlo vo vyššej verzií dokáže disponovať nabíjacim výkonom až 150kW (pri rýchlonabíjaní) viete docieliť z
10 na 80% za približne 30 minút. Pri domácom nabíjaní z Wallboxu, využijete maximálny výkon 11kW z 10 na 100% vám to takto potrvá 6 a pól hodiny. MG vám u elektrických modelov ponúkané aj funkciu V2L čo v praxi znamená využitie vozidla aj ako externú powerbanku ľahko povedané. U “MG4ky” môžte takto očakávať output výkon na úrovni 2,2 kW čo bezproblémov zvládne menší elektrický gril, stanovanie sa tak s MG môže stať väčšou zábavou. Podotýkam však, že na využitie tejto technológie potrebujete špeciálny adaptér, ktorý získate u predajcu MG. Vo vozidle sa tento režim volá Vybíjanie alebo v angličtine Discharge a je umiestnený v rovnakom menu ako aj sledovanie stavu nabíjania trakčnej batérie.
Cena/výkon, nie je čo riešiť
Pravdepodobne som vám povedal už všetko podstatné o tomto aute, jedná sa určite o jedno z tých lepších elektroáut na našom trhu, dokáže ponúknuť bohatú výbavu za priateľnú cenu, dokonca disponuje aj službou konektivity cez mobilný telefón na ktorú som sa podrobne zameral v článku o jeho súrodencovi MG5 Electric. Samotná “4ka” ponúka atraktívny dizajn, dobre vyriešenú platformu, zábavný výkon a dobré technológie. Ak by som sa mal rozhodnúť či si takéto auto kúpiť pozeral by som sa osobne skôr po vyššej výbavovej línií ako sme mali napríklad my Elegance alebo rovno Long Range s väčšou batériou a vylepšenými prvkami o ktorých sa dozviete v nasledujúcom článku práve o verzií Long Range. Ak však chcete fajn elektroauto za dobrú cenu, MG4 začína na sume 32 990€ , síce s menšou výbavou a batériou. Naša testovaná verzia ELEGANCE stojí 37 490€ a doslova stojí za to.