CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

MINI Logo

Keď Mini Cooper nestačí...

Keď už Mini Cooper jednoducho nestačí, na scénu prichádza jeho väčší brat – Countryman. Už samotný názov napovedá, že toto auto si hravo poradí nielen s mestskou džungľou, ale aj s výletmi do prírody alebo na vidiek, a to pokojne aj s celou rodinou.

 

Charakteristické črty

Pri pohľade na nový Countryman je okamžite jasné, že patrí do rodiny Mini. Tradičné proporcie a ikonické dizajnové prvky zostali zachované. Svetelný podpis, ktorý poznáme z predchádzajúcich modelov, nechýba ani tu – či už vpredu, alebo vzadu s grafikou britskej vlajky. S dĺžkou 4 433 mm a rázvorom kolies 2 692 mm má Countryman jasný náskok pred menším Cooperom, hlavne čo sa týka priestoru pre posádku a batožinu. Napriek týmto väčším rozmerom si však zachováva svoj charakteristický a štýlový vzhľad.

MINI Countryman SE

Svetlá

Svetlá na Countryman SE si zaslúžia pochvalu. Vďaka bi-LED technológii ponúkajú výborné a široké osvetlenie cesty. Jedinou nevýhodou je absencia Matrix technológie, ktorá by umožňovala selektívne „vyrezávať“ ostatné vozidlá zo svetelného kužeľa. Namiesto toho sa vodič musí uspokojiť s funkciou automatického prepínania medzi diaľkovým a stretávacím režimom. Na druhej strane, veľkým plusom je grafika denného osvetlenia. Svetlá si môžete nakonfigurovať do troch rôznych štýlov, a to nielen vpredu, ale aj vzadu. Táto možnosť pridáva na atraktivite a ponúka vodičovi priestor na personalizáciu podľa vlastného vkusu.

MINI Countryman SE
Svetelný podpis č.1
MINI Countryman SE
Svetelný podpis č.2
MINI Countryman SE
Svetelný podpis č.3

Pohoda za volantom

S pokročilými asistenčnými systémami je jazda s Countrymanom maximálne uvoľnená. Kombinácia adaptívneho tempomatu, systému udržiavania v strede jazdného pruhu a GPS uľahčuje každodenné presuny. Aktivácia je jednoduchá – stačí stlačiť tlačidlo na volante, nastaviť rýchlosť a systém urobí zvyšok. Čo nás príjemne prekvapilo, je, ako inteligentne si auto poradí s kruhovými objazdmi a znížením rýchlosti. V kruhovom objazde si udržuje bezpečné, no plynulé tempo a po výjazde sa hladko vráti na nastavenú rýchlosť. Aj keď je systém spoľahlivý, treba si uvedomiť, že asistenčné technológie nenahrádzajú plnú pozornosť vodiča.

MINI Countryman SE

Čo je pod kapotou?

Testovaný model poháňal elektromotor s výkonom 150 kW (204 k). Tento výkon je dostatočný, poskytuje tichý a hladký zážitok. Nevýhodou je však pohon predných kolies, ktorý pri plnej akcelerácii nie vždy efektívne prenesie výkon na cestu. Na druhej strane, pružné zrýchlenie, dôležité pri predbiehaní alebo rýchlych reakciách, zvláda na jednotku, vďaka okamžitému krútiacemu momentu. Pre tých, ktorí chcú viac výkonu, MINI ponúka aj verziu s dvoma elektromotormi, kombinovaným výkonom 230 kW (313 k) a pohonom všetkých kolies. Tento model ponúka lepšiu trakciu, stabilitu a oveľa dynamickejšie jazdné vlastnosti.

Spaľovacie motory stále v hre

Ak preferujete klasiku, MINI nezabudlo ani na spaľovacie motory. Základný benzínový trojvalec 1,5 l s výkonom 125 kW využíva pohon predných kolies. Výhodou je, že motor je prekvapivo kultivovaný a nemá typický „rapkavý“ zvuk trojvalcov. V ponuke sú aj dva dvojlitrové štvorvalce s pohonom všetkých kolies – slabší s výkonom 125 kW a silnejší s 221 kW, ktorý osloví vodičov s pretekárskym duchom. Na dlhé trasy je dostupná aj naftová verzia s výkonom 120 kW, ktorá kombinuje úspornosť a dostatok výkonu na diaľnice.

MINI Countryman SE

Jazdné vlastnosti

Podvozok Countrymana je príjemne tuhý a výborne zvláda filtrovanie nerovností. Obuté sme mali 19” kolesá. Vďaka nízkemu ťažisku, ktoré zabezpečuje batéria, ponúka slušné dynamické jazdné vlastnosti aj so základnou motorizáciou. Pri ostrejších výjazdoch zo zákrut sa však môže prejaviť torque steer pri plnom plyne, čo je spôsobené prenosom vysokého krútiaceho momentu na prednú nápravu. Ak však neočakávate zázračné akcelerácie, Countryman je výborným spoločníkom na každodenné jazdy. Komfort zvyšuje režim „B“ na prevodovke, ktorý umožňuje jazdu len s použitím akceleračného pedála. Tento režim je ideálny pre mestskú jazdu a prispieva k plynulejšiemu a efektívnejšiemu ovládaniu.

Dojazd, spotreba a nabíjanie

Mini Countryman SE je dnes taký zlatý stred, pokiaľ ide o tieto parametre. V zime dokáže na jedno nabitie v kombinovanej premávke zvládnuť pohodlne cez 300 kilometrov. Priemerná spotreba sa počas nášho testovania pohybovala okolo 20 kWh na 100 km. Výrobca síce udáva hodnoty medzi 15,7 a 17,4 kWh, no keďže sme testovali v zime, tieto čísla sme nedosiahli. Napriek tomu 20 kWh v zime nie je vôbec zlá hodnota, aj keď ničím extra nevyniká.

Podobné je to aj s batériou, ktorá má využiteľnú kapacitu 64,4 kWh. Nabíjanie však nie je problém, pretože Countryman podporuje výkon až 130 kW, takže z 10 na 80 % sa dostane za 29 minút na rýchlej DC nabíjačke. To znamená, že kým si dáte kávu a niečo malé pod zub, auto je pripravené pokračovať.

MINI Countryman SE

Živý eko interiér a pocit hojnosti

Interiér Mini Countryman SE je pútavý už na prvý pohľad. V našom testovanom modeli dominovali štýlové modré koženkové sedačky doplnené modro-oranžovým farebným prevedením interiéru. Celé to pôsobí sviežo, čo ešte umocňuje panoramatická strecha, ktorá do kabíny prepúšťa množstvo prirodzeného svetla, čo nielen vizuálne zväčšuje priestor, ale zároveň vytvára príjemnú, vzdušnú atmosféru. Hrubý veniec volantu je skvelý, perfektne padne do ruky a fyzické tlačidlá na volante si zaslúžia pochvalu za jednoduchosť a praktickosť. Tradičné budíky tu nenájdete, sme predsa v Mini. Informácie o jazde sa zobrazujú na výsuvnom head-up displeji alebo na centrálnej okrúhlej obrazovke, ktorá je zároveň centrom infotainmentu. Obrazovka ponúka rôzne zážitkové režimy, ktoré menia nielen vzhľad budíkov, ale aj ambientné osvetlenie interiéru. Tento detail dodáva kabíne príjemnú atmosféru prispôsobenú vašej nálade. A čo ten výsuvný head-up displej? Možno pôsobí trochu staromódne, ale Mini si ho ponecháva schválne, aby zachovali svoj charakteristický sklon čelného skla. Predĺžený rázvor ocenia hlavne pasažieri vzadu, kde si pohodlne sadnú aj vyššie osoby. Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní 450 litrov, čo bohato stačí na bežné použitie aj rodinné výlety. Ak potrebujete viac miesta, zadné sedadlá delené v pomere 40/20/40 môžete sklopiť a objem sa zvýši až na 1 450 litrov.

MINI Countryman SE

Verdikt

Ak hľadáte auto, ktoré vám ponúkne atmosféru prispôsobenú vašej nálade, Mini Countryman SE je jasná voľba – niečo takéto u konkurencie nájdete len ťažko. Interiér je štýlový a zábavný, pričom ekologické materiály sú spracované na vysokej úrovni. Lacné plasty sa objavujú len na menej viditeľných miestach, ktorých sa počas jazdy bežne nedotýkate, takže nepôsobia rušivo. Cenovo plne vybavený interiér s technológiami v Balíku XL stojí 9 000 €, pričom sú k dispozícii aj lacnejšie balíky výbavy, takže si každý môže vybrať podľa svojich preferencií. V nami testovanej konfigurácii cena pohybuje okolo 55 000 €. Áno, dá sa to lacnejšie – neprémiové značky ponúkajú alternatívy, ale musíte počítať s nižšou kvalitou spracovania. A čo jazdné vlastnosti, dojazd či nabíjanie? V týchto oblastiach nevyniká, no to, čo mu chýba v technickej stránke, vynahradí interiérom a celkovou atmosférou. Výsledok? Mini Countryman SE je štýlové, praktické a hlavne zábavné auto, ktoré si dokáže zachovať svoj jedinečný charakter.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 28. 01. 2025

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.