CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Úvod

Nová Astra bez pochyby patrí k jedným z najkrajších áut v tejto kategórii. Do redakcie nám zavítala opäť verzia GSe, no tentokrát predĺžená s označením ST. Zatiaľ čo sme testovali Astru GSe hatchback v januári, kde sa hýbala denná teplota v mínusoch, teraz, o niekoľko mesiacov neskôr máme teploty okolo 20 stupňov a letné pneumatiky. Ako sa zmenili dynamické jazdné vlastnosti na letných pneumatikách a dojazd na plne nabitú batériu?

GSe je späť

Po hatchbacku Astry GSe som sa tešil na ďalšiu možnosť vyskúšať Astru GSe tentokrát vo verzii ST, teda kombi. Okrem dojazdu na batériu v jarných mesiacoch ma zaujímalo aj to, ako sa bude správať na letných pneumatikách. Mali sme obuté pneumatiky Michelin s rozmerom 225/40 R18. Treba však v prvom rade pochváliť zdravo tuhý podvozok, ktorý filtruje nerovnosti na cestách a zároveň si vďaka nemu viete s Astrou GSe vychutnať aj dynamickú jazdu v zákrutách. Srdcom GSečka je známy hybridný systém s benzínovou preplňovanou jedna-šestkou a elektromotorom. Systémový výkon dosahuje 225 koní a 360 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa prenáša na predné kolesá vďaka 8 stupňovej automatickej prevodovke. Športovú a dramatickú atmosféru v kabíne umocňuje umelý, ale prirodzený zvuk motora z reprákov v športovom režime. Nezúfajte, ak nie ste fanúšikom zvuku motora z reprákov, dá sa jednoducho vypnúť v infoteinmente.

Opel Astra ST GSe

Láska na prvý pohľad

Opäť musím spomenúť dizajn. Ten si ma instantne získal svojimi krivkami a krásnou modrou farbou s čiernou strechou. Vrcholová výbava GSe ponúka športový predný nárazník s čiernymi prvkami a dvojtónové 18 palcové zliatinové disky kolies. Agresívny pohľad Astry zabezpečujú príplatkové svetlomety Intellilux Pixel Lights a vďaka čiernemu lakovaniu strechy a stĺpikov Astra pôsobí naozaj športovo napriek jej kombi karosérii.

Bezpečnosť

Bezpečnosť na prvom mieste. Astra vie inteligentne zabrániť prípadnej kolízií vďaka množstvu bezpečnostných prvkov. Pozitívne však je, že tu chýbajú dva najotravnejšie bezpečnostné asistenty ako kontrola pozornosti vodiča a výstraha prekročenej rýchlosti. Príjemné a pomocné asistenty vďaka ktorým sa vodič môže uvoľniť za volantom sú adaptívny tempomat a asistent udržiavania jazdných pruhov. Ten funguje na jednotku s hviezdičkou. Vo vrcholovej výbave nechýbajú ani príplatkové svetlá Intellilux Pixel lights, ktoré nepotrebujú komentár. Svietia jednoducho špičkovo a matrixová technológia je spoľahlivá a neosvecuje protiidúce vozidlá. Parkovanie vám uľahčí 360 stupňová kamera s kvalitným obrazom. Poteší aj otváranie kufra nohou a aj trisky ostrekovačov, ktoré sú zabudované v stieračoch.

Opel Astra ST GSe

Interiér

Kvalita, prehľadnosť a komfort sú 3 slová, ktorými by som vedel opísať interiér Astry GSe. Ak započítam aj minulý test, v GSečku som odjazdil takmer 3000 kilometrov a v oboch prípadoch interiér pôsobil solídne bez žiadneho vŕzgania a pazvukov. Pochvalu si zaslúžia fyzické tlačidlá na ovládanie základných funkcií, či už na volante tak aj na prístrojovej doske. Pred vodičom sa nachádza dvojica 10-palcových displejov a HeadUp displej. Na displeji pred očami vodiča sú nevyhnutné informácie ako rýchlosť a stav palivovej nádrže, stav batérie a využitie výkonu. Všetko ostatné si vodič vie navoliť podľa vlastných preferencií. Na výber je teplota chladiacej kvapaliny, otáčky motora, spotreba, navigácia, využitie elektrickej energie. Na druhom displeji sa nachádza infoteinment systém, ktorý si zaslúži palec hore za prehľadnosť a plynulosť. Ponúka aj možnosť bezdrôtového prepojenia mobilného telefónu pomocou Android Auto alebo Apple CarPlay. V neposlednom rade, čo najviac vyniká v interiéri sú sedadlá. Na prvý pohľad môžu pôsobiť športovo a nepohodlne. Pravdou však je, že napriek výraznému bočnému vedeniu a integrovanej opierky hlavy sedadlá GSe s certifikátom AGR1 sú pohodlné a nie je problém v nich stráviť aj niekoľko stoviek kilometrov. Na druhú stranu, príjemne držia vodiča pri dynamických prejazdoch zákrutami. Sú vyhrievané, vodičove sedadlo plne elektrické s možnosťou pamäti dvoch polôh. V ponuke je aj vyhrievaný volant a čelné sklo. Dlhší rázvor kolies o 57mm proti hatchbacku ocenia najmä cestujúci vzadu. Objem kufra je 516l (Hatchback 352l) a po sklopení zadných sedadiel dosiahneme priestor objemu 1553 litrov.

Opel Astra ST GSe

Spotreba

Plug-in Hybridné vozidlá umožňujú automobilkám dosahovať nízke emisie. Platí to v ideálnom svete za predpokladu, že máte vždy nabitú batériu. V prípade že áno, Astra GSe dokáže jazdiť v meste naozaj šetrne so spotrebou hlboko pod 5 litrov. V meste ešte ostaneme, kde hybridná Astra dokáže prejsť v jarných teplotách cez 50km. Mne sa podarilo konkrétne 52km. V zime je žiaľ realita okolo 30 kilometrov. S ľahkou nohou na pedále dokáže Astra GSe jazdiť mimo mesta do 6 litrov na 100 kilometrov a na diaľnici počítajte so spotrebou okolo siedmych litrov. Celkovo keď si vodič dáva pozor, Astra vie jazdiť s príjemnou spotrebou aj s vybitým akumulátorom. Nevýhodou hybridnej Astry je menšia, 42 litrová nádrž oproti čisto spaľovacej verzie s 52 litrovou nádržou.

Finálne zhodnotenie

Celkovo novú Astru hodnotím pozitívne. Dokáže jazdiť naozaj úsporne a disponuje kvalitným interiérom s výbornými sedadlami. Avšak sklamala ma v dvoch prípadoch. Malá nádrž. To však nie je žiadny dealbreaker. Pri poslednom teste Astry GSe som spomínal, že si svoju cenu dokáže opodstatniť kvalitou a jazdnými vlastnosťami. Môj názor sa nezmenil. Skôr ma mrzí to, že Astru GSe nebudeme často vídavať na cestách. Cena Astry GSe je nastavená naozaj ambiciózne a konkurencia je veľká.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 20. 5. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.