CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Peugeot Logo

Pegeot 508 PSE je pripravený zobrať rodinu na výlet a zároveň vymetať okresky

Úvod

Pegeot 508 PSE je vľajková ľod francúzskej automobilky. V roku 2024 prešiel drobnými zmenami, ktoré sa odzrkadlili hlavne v interiéri a na prednom svetelnom podpise. Vysoký výkon, obrovské kolesá indikujú, že 508 PSE nebude šetriť vašu peňaženku. Je to však naozaj tak?

Dizajn sa im naozaj podaril

Peugeot 508 PSE má rád pozornosť. Získava si ju najmä vďaka nízkemu, širokému postoju a prísnemu pohľadu, ktoré indikujú pazúre divokej šelmi. Dizajnový jazyk nového šéfa dizajnu Matthiasa Hossanna sa nesie naprieč celému autu. Vzadu sa nachádza veľký, lesklý čierny difúzor a dvojica reálnych čiernych koncoviek výfuku. Avšak, to, že sa jedná o verziu PSE zistíte najmä vďaka efektnému bodykitu a obrovským 20” kolesám, za ktorými sa skrývajú masívne brzdy.

Peugeot 508 SW PSE

Bezpečnosť

Nový Peugeot 508 PSE je bohatý na bezpečnostné systémy. Sú tu dobre známe systémy ako adaptívny tempomat, assistent udržiavania v jazdných pruhoch, núdzové brzdenie, 360 stupňová kamera so špičkovým rozlíšením. To ale poznáme z mnohých áut. To, v čom nový Peugeot 508 PSE vyniká je nočné videnie. Nikdy som si nemyslel, že nočné videnie vo vozidle bude mojim obľúbeným asistentom. Funguje spoľahlivo a vidí častokrát to, čo vodič ešte nestihol zaregistrovať. Okrem nočného videa v noci vynikajú aj špičkové LED svetlomety s Matrix technológiou. Vyrezávanie je spoľahlivé a neosvecuje ani protiidúce nákladiaky na diaľnici.

Aj s vybitou batériou ďaleko zájde

Plug-in hybridy vedia dosahnuť na papieri veľmi priaznivé hodnoty, ale v mnohých prípadoch je realita krutá. V prípade Peugeotu 508 PSE spotreba paliva podľa normy WLTP je 1.8 litrov na 100 kilometrov. Realita bola mierne vyššia, avšak na dvojtonové auto s výkonom 360 koní je hodnota 3.2l/100km veľmi dobrá. V prípade, že je akumulátor vybitý, treba očakávať mierne vyššiu spotrebu na úrovni 5.5l/100km. Stále priateľné. Kombinovanú spotrebu na mojej klasickej trase, ktorá zahŕňa okresky, obce, mesto a diaľnicu som nameral dobrú spotrebu na úrovni 5.4l/100km. Dojazd elektrický pohon v letných teplotách je na úrovni 40 kilometrov. Je tu však aj druhá strana mince. Ak využijete plný potenciál dynamiky, ktorý Peugeot 508 PSE ponúka, nie je problém sa dostať aj na spotrebu 12 a viac litrov na 100 kilometrov. Pri zvolenom športovom režime musím dať do pozornosti fantastickú rekuperáciu pri brzdení, vďaka ktorej sa batéria dobije a na výjazde zo zákruty sa nestane, že by ste nemali k dispozícií plný výkon.

Peugeot 508 SW PSE

Interiér

Interiér nového Peugeotu 508 je vo všeobecnosti moderný a výborne spracovaný. Vo vrcholovej výbave PSE je prakticky idetický, pribudli drobnosti vo forme zeleného označenia PSE na volante a kvalitné kontrastné prešívanie naprieč interiérom. Pred očami vodiča sa nachádza veľmi špecifický i-Cockpit s bohatým digitálnym prístrojovým panelom, kde môže mať vodič obrovské množstvo informacii o vozidle. Centrálny 10” displej je vybavený najnovším systémom PEUGEOT i-Connect Advanced. Jednoduché ovládanie, instantná odozva a príjemné animácie sú mu štandardom. Samozrejmosťou je aj bezdrôtové prepojenie s mobilným telefónom Android Auto a pre jabĺčkarov je k dispozicii Apple CarPlay. Plne elektrické sedadlá v novom Peugeote 508 disponujú certifikátom AGR. Cestovanie vám spríjemní masážna funkcia v sedadlách. Na minimalistickej centrálnej konzole sa nachádza štartovacie tlačidlo, volič prevodovky a volič jazdných režimov. Pod ňou sa nachádza bezdrôtová nabíjačka pre smartfóny. Vďaka svetlu preniknutému do interiéru, cez panoramatickú strechu, pôsobí vnútro päťstoosmičky priestrannejšie. Komfort a priestor rozhodne nebude chýbať ani cestujúcim na zadných sedadlách.

Peugeot 508 SW PSE

Výkon a jazdné vlastnosti

Srdcom Peugeotu 508 PSE je znám 1,6-litrový preplňovaný štvorvalec. V tomto prípade má zvýšený výkon 200 konských síl a poháňa výhradne prednú nápravu spolu s elektromotorom integroganým do 8-stupňovej prevodovky. Druhý elektromotor poháňa zadnú nápravu a celkový systémový výkon vozidla je príjemných 360 koní a 520 Nm krútiaceho momentu. Vďaka vysokému výkonu, nízkemu ťažisku a špičkovo vyladenému podvozku na 20” kolesách s rozmermi 245/35ZR20 a obutými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S jazdí Peugeot 508 PSE fantasticky. Vďaka masívnym brzdovým kotúčom s priemerom 380mm a so štvorpiestikovymi brzdami nieje problém dobrzdiť do zákruty z vysokej rýchlosti a o plynulý výjazd sa postará pohon všetkých štyroch kolies a instantný výkon elektromotorov na zadnú nápravu. Rekuperácia v športovom režime je inteligentná a  nemá v tejto kategorii konkurenciu. Nemusíte sa obávať, že vám dôjde šťava a ostane vám smiešnych 200 koní na prednej náprave a množstvo kilogramov navyše. V športovom režime v bežnej premávke nie je problém dobiť polovicu kapacity akumulátoru za pomerne krátku vzdialenosť.

Finálne zhodnotenie

Peugeot 508 PSE je výsledok práce inžinierov priamo z prostredia motoršportu inšpirovaným pretekárskym špeciálom Peugeot 9X8. Jazdné vlastnosti sú špičkové a hybridný systém je nastavený tak, aby pri ostrej jazde vždy ponúkol plný výkon 360 koní. Peugeot 508 PSE je však vhodný aj na každodenné jazdenie, pričom vie jazdiť naozaj úsporne a na jedno nabitie akumulátora prejde ľahko cez 50 kilometrov v priaznivých podmienkach. Daň za špičkové jazdné vlastnosti a pôvabným 20” diskom je mierne tuhší podvozok.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 3. 7. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.