CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Peugeot Logo

Elektrický lev na batérie, Peugeot E-2008 GT

Úvod

Peugeot E-2008 je jedným z najnovších faceliftových prírastkov do segmentu malých SUV, ktorý sa vyznačuje rýchlo rastúcou popularitou v rámci mestských a prímestských oblastí. Poďme sa spoločne pozrieť na to, čo sa zmenilo. 

Štýlový dizajn v znamení leva

Myslím si, že pre mnohých už samotná silueta modelu 2008 nie je žiadna novinka, predsa len je tu s nami už nejaký ten rok no po spomínanom facelifte sa udialo zopár príjemných zmien. Napríklad také ikonické svetelné “pazúry” sa presunuli pod svetlomety oproti modelu pred faceliftom, ktorému vystupoval zo svetiel jeden z každej strany v rovnakej línii. Mriežka chladiča prechádza plynulejšie do svetlometov a samozrejmosťou je aj nové logo Peugeot. Ako ste si už mohli všimnúť na fotografií, perleťová modrá farba s názvom VERTIGO a čierne doplnky exteriéru ako napríklad spätné zrkadlá či lišty idú do seba. Nie je to však jediná farba, ktorá tomuto modelu nesmierne svedčí, zaraďuje sa tam napríklad aj červená perleť ELIXIR či moja obľúbená, metalická biela OKÉNITE. Príplatkové 18 palcové zliatinové disky kolies EVISSA vyzerajú vkusne no jedným dychom dodávam, že aj základné disky vo výbave GT s názvom KARAKOY nezahanbia. V zadnej časti sa toho veľa nezmenilo pričom jediná zmena je len vo svetelnom podpise ktorý kompletne prekopali.

Peugeot E-2008 GT 2024

Útulný interiér a infotainment zameraný na vodiča

V interi sa zmien neudialo mnoho. Od vyššieho stupňa výbavy môžte mať až 10 palcový digitálny prístrojový štít s 3D zobrazovacou grafikou a personalizáciou. 

Displej infotainment systému je už štandardne ako 10 palcová varianta. Samotný operačný systém patrí medzi moje obľúbené, pričom podrobne som sa mu venoval v článku o “308čke”. Systém sám o sebe má rôzne možnosti personalizácie dlaždíc a usporiadania, viete si zmeniť taktiež aj farbu, ktorá sa premietne aj na interiérovom osvetlení. V skratke špičkový graficky ostrý a svižný operačný systém. Nesmie samozrejme chýbať podpora bezdrôtového Apple CarPlay či Android Auto, pričom obe platformy majú možnosť využiť plnú veľkosť displeju, čo je super. Takou menšou vychytávkou, ktorú som inde ešte nevidel je možnosť pripojenia dvoch mobilných zariadení pomocou technológie Bluetooth súčasne, žeby konečne mier na palube? To čo mi však chýba ako súčasť infotainmentu sú šikovné digitálne “tlačidlá” i-Toggles čo sú v jednoduchosti malý dotykový displej na ktorom si môžte personalizovať rôzne skratky systému. 

V tomto aute máte však fyzické tlačidlá čo stále hodnotím pozitívne aj napriek tomu, že ten displej by mi tam pasoval viac. Pod týmito tlačidlami sa nachádza priestor pre uloženie mobilného telefónu pričom zároveň slúži aj na bezdrôtové nabíjanie, no najviac sa mi páčilo že malými dvierkami si celý tento priestor viete zavrieť a tym pádom sa o mobil počas jazdy nemusíte zaujímať a ani by ste nemali ;). Pod touto nazvime “poličkou” sa nachádza ďalší odkladací priestor a dva USB-C porty po stranách s rýchlym nabíjaním. V stredovej konzole nastala len jedna zmena a to volič automatickej prevodovky sa zmenil na menšiu a elegantnejšiu verziu s technológiou Shift by Wire. Samozrejme máte k dispozícii aj tlačidlo “B” ktoré slúži na ešte vyššiu možnosť rekuperácie. 

Interiér ako celok v tomto aute pôsobí útulne a kvalitne, nič tu zásadne nevrzgalo. Sedačky sú pohodlné a majú športový Look s jemne zeleným prešívaním a alcantarou. Vpredu sú vyhrievané a vodičová sedačka obsahuje aj masážnu funkciu, čo som niekoľkokrát otestoval počas dlhých trás a splnilo to svoj účel. Vzadu sa sedí komfortne s mojou výškou 178 cm som nemal problém akurát mi trošku zavádzala trakčná batéria umiestnená v podlahe vozidla a jej veľkosť je 54 kWh, čo si myslím, že je dostačujúce aj na dojazd o ktorom vám poviem nižšie. Jediné čo by som trochu vypichol v zadnej časti auta tak je práve absencia výduchov klimatizácie, samotná klimatizácia v aute je dostatočne výkonná aby dofúkala vzduch dozadu no predsa len tie výduchy vzadu mohli byť. Čo však naopak chválim je batožinový priestor o objeme až 434 litrov, čo je o približne 30 litrov viac ako predfacelift. 

Peugeot E-2008 GT 2024

Motorizácia s dobrou spotrebou a čo ten dojazd?

Hnacie ústrojenstvo modelu E-2008 je elektrický motor s výkonom 115 kW čiže 155 koní. K dispozícii máte aj slabšiu verziu s výkonnom 136 koní a menšou batériou o veľkosti 50 kWh, pričom v tomto prípade by som siahol už po práve spomínanej najvýkonnejšej verzii. Pre priaznivcov spaľovacích motorov máte k dispozícii aj benzínovú hybridnú 1.2ku ale späť k elektromobilite. Čo sa týka spotreby nami testovaného modelu s najsilnejším elektrickým motorom v ponuke, výrobca uvádza spotrebu podľa WLTP 15,2 kWh / 100km. Nám sa podarilo namerať 15,8 občas aj 16 kWh / 100km. Pri ceste na diaľnici je spotreba očosi vyššia no pozor, E-2008 sa u nás zaraďuje na zoznam lepších čo sa týka spotreby na diaľnici, miestami som bol až prekvapený ako úsporné dokáže byť. Dojazd je udávaný podľa WLTP až 400 km čo aj viac menej odpovedá realite samozrejme vždy treba brať do úvahy aj aktuálne podmienky a iné. Reálne sa môžte však spoľahnúť na 390 km a pri diaľničnej rýchlosti niečo cez 200, čo však jedným dychom dodávam že je slušný údaj. Osobne som mal s týmto asi najmenej stresu čo sa týka jazdenia na diaľnici, pretože jeho úspornosť dokáže prekvapiť. 

Peugeot E-2008 GT 2024

Finálne zhodnotenie

Ak by som sa mal rozhodnúť pre nový Peugeot E-2008, jedným z faktorov by bol rýchlonabíjanie. Je síce pravdou, že “E-2008čka” vám nedokáže ponúknuť nabíjacie výkony 150 kW a vyššie, ponúkne vám však 100 kW čo si myslím, že je dostačujúce vzhľadom na už spomínanú 54 kWh batériu. Tým pádom viete docieliť takmer plnú batériu za necelých 50 minút, smaozrejme je to niekedy aj menej a vždy závisí od aktuálnych podmienok ako sú teplota batérie apod. Ďalším a záverečným faktorom by bola práve cena. Spomedzi ostatných áut danej kategórie Peugeot nastavil cenovú politiku veľmi pozitívne a dokáže vám ponúknuť slušnú výbavu za priateľnú sumu, ktorá činí necelých 42 000 € s DPH. Za tieto peniaze dokážete dostať komfortného a dobre technicky vybaveného spoločníka na cestách. 

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 22. 7. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.