CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Renault logo

Športovec či elegán? Nový Renault Espace 2024

Úvod

Vitajte vo svete inovácií a pohodlia na čele s novým Renault Espace 2024. Auto, ktoré nesie v sebe revolúciu v dizajne či v technológiách. V našom prípade až v dvoch výbavových stupňoch Esprit Alpine a Iconic. Poďme sa spoločne pozrieť, ktorý kabát mu sekne viac. 

Exteriérový dizajn a jazdné vlastnosti

Renault Espace E-Tech 2024 je oproti jeho predošlým verziám vzhľadovo SUV nie MPV. Keďže ide o najdlhší model, ktorý ma Renault v ponuke, je vybavený systémom natáčacej zadnej nápravy s označením 4CONTROL Advanced. Človek by si na prvý dojem mohol povedať, že sa jedná o pohon 4×4, teda všetkých štyroch kolies, no nie je tomu tak. Espace má pohon prednej nápravy a teda verziu 4×4  nájdeme iba v Modely Koleos. Tento systém za nás pracuje veľmi dobre hlavne pri ostrejšej jazde, vodičovi dodáva pocit športovosti a doslova klame v otázke jeho veľkosti. Vďaka tomuto systému vie svoj polomer otáčania znížiť až o 5 stupňov čo znamená, že sa dostávame na polomer otáčania ako má Renault Clio. Čo sa týka komfortu, Espace je v režime comfort veľmi prijemné, rodinné SUV, doslova stavané na naše slovenské cesty. Jazda je  príjemná a masážne sedačky vo výbave Iconic vodiča obohatia o relax za volantom najmä pri absolvovaní dlhšej jazdy. Napriek tomu je nová generácia oproti jeho predchodcom celkovo o 14cm kratšia a o 4cm užšia. Jeho váha je taktiež nižšia, Espace schudol až o 215 kg! Ako sa hovorí, kolasá dotvárajú celkový vzhľad auta a platí to aj teraz. V oboch výbavách (Alpine a Iconic) sa nachádzajú zliatinové 20 palcové disky, ktoré Espacu pristanú a zároveň neuberajú na komforte jazdy. Modrá Nocturne farba exteriéru v nami testovanej verzii Iconic, autu dodáva eleganciu a stráca sa tu akási pomyselná “nudnosť” v porovnaní s bežnou čiernou farbou. To isté môžeme povedať o výbave Alpine, ktorej vzhľad dotvára športovo ladená farba s označením Sivá Schiste. Vďaka príplatkovým svetlometom LED Matrix Vision, nachádzajúcich sa v obidvoch testovaných verziách, sme mali na vozovku perfektný rozhľad.

Renault Espace 2024

Porovnanie interiéru

Nový Espace po interiérovej stránke zažíva doslova revolúciu, už po nasadnutí vás uvíta dvojica moderných displejov s uhlopriečkou 12,3” horizontálne, v prípade prístrojového štítu a 12” vertikálne pre displej infotainment systému OpenR Link. Využíva služby/systém Google Car, o ktorom sa dozviete neskôr v sekcii technológie. Chválim výbornú zobrazovaciu grafiku s veľkým množstvom individualizácie. Displej infotainmentu je tiež skvelo vyriešený a to hlavne kvôli orientácii na výšku. To vám umožňuje vyskladať rôzne dlaždice, či widgety podľa potreby, no hlavne obrovská pochvala za ergonomické umiestnenie fyzických tlačidiel priamo pod displej. Špecifický je aj multimediálny volant, ktorý je na môj vkus trošku zvláštne tvarovaný a prišiel mi trochu malý. Určite sa jedná o vec zvyku. Zaujalo ma aj umiestnenie tlačidla, Multi Sence, ktoré je priamo na volante. Milo ma prekvapil aj množstvo odkladacieho priestoru, toho bolo doslova požehnane. Ak spomeniem priestor pre mobilný telefón s funkciou bezdrôtového nabíjania, nespomeniem nič nové. Týmto disponuje už pomaly každé nové auto. Renault to zapracoval šikovne, do stredového panelu, kde umiestnil túto nabijačku spolu s protišmykovou podložkou a zároveň opierkou na ruku s možnosťou posúvania. 

Samozrejmosťou sú aj 4 USB C nabíjacie porty  ( 2 vpredu a 2 vzadu). Ak by som si mal vybrať možno jednu vec, ktorá sa mi páčila najviac v interiéri modelu Espace, bude to práve spracovanie interiéru. Nič v ňom nevrzgalo, skladba a spracovanie materiálov bolo na špičkovej úrovni. Niektoré prémiové značky by sa mali čo učiť. Ak som už spomenul skladbu materiálov, mal som možnosť porovnať dva výbavové stupne a to Esprit Alpine (športovejší nádych) a Iconic (doména elegancie). Ak sa rozhodnete pre Espace vo výbave Esprit Alpine, po interiérovej stránke na vás čaká kombinácia materiálov koža a alcantara s pekným, kontrastným modrým prešívaním, volant obtiahnutý kožou Nappa / Alcantara, s prešívaním vo farbe francúzskej trikolóry, či príjemné látkové sedačky prešívané modrou niťou a hlavovými opierkami s logom Alpine.

Čo ma však zamrzelo na sedačkách vo výbave Esprit Alpine je absencia vyhrievania a možnosť elektrického nastavenia. Ak sa rozhodnete pre výbavu Iconic, môžete očakávať doménu elegancie a skladbu kvalitných materiálov, prevažne však kože. V tomto prípade dostanete už aj iné sedačky, ktoré su komfortnejšie a s možnosťou vyhrievania, či elektrického nastavenia spolu s pamäťovou funkciou. Citeľný komfort z jazdy a priestrannosť však spoznáte najmä vzadu. Ja s mojou výškou približne, 175cm, som si dokázal sám za seba sadnúť úplne komfortne s množstvom miesta ako na kolená tak aj na hlavu. Vozidlo sme otestovali aj s plným obsadením posádky. Ohlasy boli iba pozitívne. Skúškou prešiel aj kufor, ktorý pri 5 miestnej verzii má objem 580 L. Samozrejme, ak posuniete zadnú lavicu viete sa dostať na úroveň až vyše 700 L. Pri 7 miestnej verzii, so sklopeným tretím radom sedačiek, môžete očakávať veľkost v objeme 677 L. Pri jeho opätovnom dvihnutí ste na úrovni 159 L. Čerešničkou na torte si nechávam strešné okno, ktoré môžete mať za 1000€. Či sa vám to páči nechám už na vás, no podotýkam však, že nieje otváracie. Čiže sa jedná čisto o estetickú záležitosť, ktorá ale podľa môjho názoru sa Espace-u hodí a príjemne dokáže zosvetliť interiér, ktorý vďaka tomu pôsobí priestrannejšie.

Technológie

Tak ako už vyššie spomínaný system 4CONTROL sa zaraďuje medzi technologické vychytávky modelu Espace. Medzi ne zaraďuje ešte aj množstvo ďalších, od rôznych bezpečnostných asistentov až po riešenia ako je Head up displej. No ja by som sa rád zameral na zopár, ktoré mňa zaujali a niektoré dokonca odlišujú tým Espace od konkurencie a robia ho výnimočným.

Prvou vychytávkou je čistička vzduchu, respektíve kvalita ovzdušia. Takúto aplikáciu nájdete v hlavnom menu infotainment systému a po jej otvorení máte na výber dve možnosti: Spustenie manuálneho procesu čistenia, ktorý začne sám čistiť vzduch v kabíne a zamedzí prístup rôznym škodlivým ciastočkám, či pachu do interiéru po dobu 5 minút. Nechýba ani možnosť automatického monitorovania, kde chytrý senzor bude sledovať kvalitu ovzdušia vo vnútri auta. Ak detekuje akékoľvek znečistenie začne automaticky proces čistenia a návrat do optimálneho stavu.

Takúto funkciu som videl azda len v Mercedese. Áno, možno si poviete, že stačí uzavrieť cyklus klasickým tlačidlom, ako všetci poznáme. Urobí presne tú jednu funkciu a to, že uzavrie iba cyklus, pričom neobsahuje žiaden aktívny prvok, ktorý by monitoroval kvalitu. Za mňa určite šikovná vychytávka, obzvlášť, ak hľadáte rodinné auto, dopriať deťom čerstvý vzduch počas cestovania, či už na výlet, alebo v každodennom živote s Espaceom.

Ďalšia veľmi zásadná a mnoho podceňovaná vec u mnohých automobilkách, je práve infotainment systém. V Renaulte v tom majú jasno. Preto sa aj rozhodli pre nákladovosť jednoduchšie. Systém zvaný Android Automotive OS. Ak by som si chcel uľahčiť prácu… Android tablet zabudovaný v aute, ale s funkciami navyše v porovnaní s obyčajným tabletom. Francúzi majú stále možnosť doň integrovať čiastočne aj svoj systém ovládania funkcii auta, ako už vyššie spomínaný systém čistenia ovzdušia, nastavenia vozidla, ovládanie jazdných režimov a mnoho ďalších funkcii. K tomu máme zároveň nadstavbu od Google v podobe systému Android, ktorý obsahuje už niektoré, predinštalované, primárne Google aplikácie. Obsahuje aj jednu dôležitú appku. Tou je práve Obchod Play, ktorá nám samozrejme umožňuje nainštalovať rôzne iné aplikácie, ako napríklad napríklad veľmi známy Waze, či Spotify. Dokonca aj zopár minihier, ktoré ak napríklad čakáte na niekoho si viete zahrať a tým spríjemniť čakanie.

Ja osobne som sa do toho ponoril, no čo ma však zamrzelo je absencia aplikácii ako YouTube, Netflix či iných streamovacich aplikácii prevažne videa, ktoré si viem oveľa viac predstaviť využívať, než práve spomínané minihry. Možno sa v budúcnosti dočkáme aj toho, jedná sa stále iba o softvér. V skratke, voľba značky Renault integrovať tento systém do svojich vozidiel. Bolo to podľa mňa to najlepšie a najefektívnejšie riešenie, aké spravili a hodnotím to na jedničku. Systém samozrejme ľúbi občas trošku seknúť, alebo v prípade Google Maps integrovaných do prístrojového panela, občas nenačitať. To sa mne nestalo napríklad vôbec, no kolegovi Adamovi  zopár krát. Možno som mal novší update softvéru, pre to som sa vyhol problémom. Podotýkam ešte, že aj spoločnosť Apple oznámila niečo podobné s názvom Apple CarPlay 2.0 a automobilka Renault je zaradená do tohto programu a bude ho integrovať do svojich vozidiel. Čiže fanúšikovia značky Apple môžu jasať, no žiaľ bude sa jednať pravdepodobne o nové modely, predpokladám tie, predstavené v roku 2024 a novšie. Samozrejmosťou je aj klasický Apple CarPlay prvej verzie a Android auto, (obe vzduchom) ale spomínam to zámerne, až na záver, keďže si myslím, že 90% majiteľov využije práve už zabudovaný systém.

Ako v rozprávkach číslo 3 je symbolické aj tu tretiu a zároveň poslednú funkciu/výbavu z môjho výberu spomeniem. Ňou je audiosystém. Poviem vám, že ja som veľký milovník hudby a vždy sa teším ak dostanem do ruky auto, ktoré má priplatkové audio, respektíve audiosystém, ktorý hrá doslova orchester v kabíne. Presne tak je tomu aj v modely Espace. V mojom prípade výbava Esprit Alpine ktorá obsahovala Audiosystém Arkamys so 6 reproduktormi a hrali na moj vkus výborne, no iná galaxia je to už samozrejme vo výbave Iconic, kde máte už poriadny Harman Kardon a to už je doslova prémiové audio, ktoré svojim názvom hovorí samé za seba. Určite ho odporúčam zvoliť. Verte, že tých 12 reproduktorov vás určite presvedčí, že ste zvolili správnu výbavu.

Renault Espace 2024 Esprit Alpine

Motorizácia a spotreba

Srdcom Espacu je benzínový 3-valec o objeme 1.0L a výkone 130 konských síl, ktorý dotvára 50 koňový elektromotor a 25 konských síl má jeho starter generátor. Celkovo teda máme niečo okolo 200 konských síl, ktoré bohate stačia a občas vedia aj príjemne prekvapiť. Fungovanie tohto motoru zabezpečuje tejchnológia z formuly (F1). Táto technológia Espacu kombinuje 2 prevodové stupne pre elektromotor a 4 prevodové stupne pre spaľovací motor. Pre spotrebiteľa  to teda znamená plynulé radenie rýchlostí, avšak pri dosiahnutí 130km/h má prevodovka značnú “pauzu” a trvá jej chviľku, kým zaradí vyšší prevodový stupeň aby, sme mohli plynulo pokračovať v našej ceste za vyššou rýchlosťou. Počas nášho testu sme namerali priemernú spotrebu 6.0 litra na 100 km, čo je na auto s označením SUV veľmi príjemný výsledok. Môžeme povedať že hybridná technológia pracovala výborne najmä v meste, vďaka čomu sme dosahovali spotrebu v priemere 4.6l na 100 km. Výborne fungovala aj rekuperácia batérie, ktorú si môže vodič môže nastaviť podľa typu jazdy a tým dobíjať batériu.

Renault Espace 2024

Záverečné zhodnotenie

S novým Espacom sme počas nášho testu doslova hltali kilometre a teda môžeme povedať, že ich rozhodne nebolo málo. Celkový dojem hodnotíme veľmi pozitívne a popravde motorizácia, ktorá sa môže zdať na prvý pohľad “slabá” pracuje výborne a  maskuje hmotnosť auta. Cestovanie s Espacom bolo  prijemné a komfortné. Jediným negatívom by sme spomenuli zapamätateľnosť uloženia jazdného režimu – auto si nevedelo uložiť predvolený jazdný režim. Renaultu Espace dávame palec hore a jeho nový vzhľad nám doslova ulahodil. Na záver ešte nutno spomenuť to, čo každý počuje najmenej rád, čiže ceny. Testované výbavové stupne začínaju na 42 000 € v prípade Esprit Alpine a 44 000 € pri verzii Iconic. Osobne si myslím, že sa jedná o plnohodnotné rodinné SUV a svoju cenovku si obe verzie dokážu opodstatniť.

Adam & Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 29. 1. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.