CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Škoda Logo

Automobil prekonávajúci konvenčné normy, toto je Škoda Enyaq Loft

V jednom z našich predošlých článkov sme už Škodu Enyaq testovali, avšak vo výbave Laurin & Klement. V tomto článku sa pozrieme na Enyaq vo výbave Loft a trochu si ich porovnáme.

Exteriér

Exteriér Enyaq-u vo výbave Loft pôsobí moderným a elegantným dojmom, ktorý bez problémov zapadne do súčasných trendov. Jeho dynamické línie a výrazná predná maska vytvárajú silný a atraktívny vzhľad. Predná maska nie je síce krištáľová ako vo výbave Laurin & Klement, no v spojení s príplatkovou farbou „Červená Velvet“ k sebe neskutočne zapadajú. LED svetlá, v nami testovanej konfigurácií LED Matrix, dodávajú autu na štýle a bezpečnosti. Zaujímavé detaily, ako sú aerodynamické prvky na kapote a naprieč prednými aj zadnými dverami auta, a jemne zaoblené tvary, nielenže zlepšujú efektivitu vozidla, ale aj posilňujú jeho sofistikovaný charakter. Na 19″ diskoch má testovaný model Enyaq-u obuté pneumatiky o rozmeroch 235/55, ktoré výrazne napomáhajú komfortu a efektivite vozidla. Osobne som zvyknutý na nižšie profily pneumatík a musel som si na tieto „balóny“ zvykať. Bol som však príjemne prekvapený, že aj bez adaptívneho podvozku, s ktorým sa stretávame vo výbave Laurin & Klement, bola jazda naozaj komfortná. Enyaq je skvelým reprezentantom ekologickej mobility bez kompromisov v dizajne.

Škoda Enyaq 85 Loft

Interiér

Enyaq sa vyznačuje elegantným a moderným dizajnom, ktorý sa spája s minimalizmom. Ako prvé ma pri vstupe do vozidla privítalo látkové, elektricky nastaviteľné sedadlo s prvkami koženky, ktoré si dokáže zapamätať 3 polohy. Pred sebou sa mi následne naskytol pohľad na dvojramenný, multifunkčný, vyhrievaný volant, a krásnu látkou čalúnenú palubnú dosku. Palubná doska je síce krásna a príjemná na dotyk. Celý interiér je minimalistický s veľmi veľa úložnými priestormi. Dominantou je tu 13″ dotyková obrazovka, slúžiaca ako hlavný ovládací panel celého auta. Funguje výborne, má rýchlu odozvu, je intuitívna a jednoducho sa s ňou pracuje. Jej ovládanie sa dá dokonca ešte zjednodušiť, keďže sa tu dá v ľavom hornom rohu nastaviť 5 skratiek, ktorými si otvoríte zvolené nastavenia, prípadne zapnete/vypnete vybrané funkcie. Pred vodičom je ale aj digitálny prístrojový panel o rozmere 5,3″, ktorý je podľa môjho názoru malý, avšak obsahuje všetky nevyhnutné informácie. Na rozdiel od výbavy Laurin & Klement by ste tu head-up displej hľadali márne. Na zadné sedadlá sa s prehľadom zmestia traja vysokí, dospelí ľudia bez narušenia ich komfortu. Kufor je tu o veľkosti 585 l (so sklopenými sedačkami 1 710 l) a s rovnou nakladacou plochou pre jednoduché nakladanie a vykladanie prevážaných vecí.

Škoda Enyaq 85 Loft

Výbava a asistenčné systémy

Aj keď je výbava Loft braná ako základná, má veľa šikovných asistentov. Patrí medzi ne „Front Assist“, ktorý zabezpečuje výstrahu pred kolíziou a v nevyhnutnom prípade aj núdzové brzdenie fungujúce aj pri cúvaní. Nachádza sa tu aj „Lane Assist“, ktorý auto udržuje v jazdných pruhoch. Parkovacie senzory vpredu aj vzadu spolu s parkovacou kamerou sú samozrejmosťou. Taktiež tu je tempomat a dvojzónová klimatizácia. Čo sa týka infotainmentu, ten obsahuje navigáciu, bezdrôtové pripojenie pre Apple CarPlay alebo Android Auto (počas testovacieho týždňa som nemal ani jeden problém s pripojením), rozpoznávania dopravných značiek a v neposlednom rade aj hlasové ovládanie Laura, ktoré  podporuje množstvo jazykov vrátane češtiny.

Na tomto konkrétnom Enyaq-u bola aj príplatková výbava ako napríklad „KESSY Full“ čo označuje bezkľúčové odomykanie a zamykanie auta. Ďalej tu bol pridaný adaptívny tempomat, ktorý automaticky prispôsobuje rýchlosť vozidla podľa premávky, prečítaných značiek a blížiacich sa križovatiek a zákrut (výborné využitie tohto asistenčného systému je aj v kolónach, kde sa vozidlo pohybuje za vás a môžete dopriať nohám oddych). Nemohli tu chýbať ani elektricky ovládané piate dvere a vyššie spomenuté elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou. V neposlednom rade testovaný Enyaq disponoval aj Full LED Matrix svetlami s aktívnym vyrezávaním oproti idúcich áut.

Škoda Enyaq 85 Loft

Batéria

Enyaq je vybavený batériou s kapacitou 82 kWh (77 kWh využiteľných), ktorá poskytuje vynikajúci papierový dojazd – v priemere 550 km na jedno nabitie. Testovaný model má pohon zadných kolies, tým pádom tu batéria na rozdiel od výbavy Laurin & Klement podporuje rýchlonabíjanie len do výšky 135 kW, čo znamená, že ju môžete nabiť z 10 % na 80 % kapacity za približne 35 minút. Môj reálny dojazd na plnú batériu bol približne 450 km keď som išiel na spotrebu, prevažne po okreskách a podľa rýchlostných predpisov. Priemernú spotrebu na kombinovaných trasách som mal väčšinou v rozmedzí od 15,3 kWh až po 16,2 kWh, čo je o trochu viac ako uvádza výrobca. Samozrejme, keď som mal nohu ťažšiu, priemerná kombinovaná spotreba sa dokázala vyšplhať aj na 17,4 kWh. Výhodou tak ako aj pri výbave Laurin & Klement je možnosť predohrevu batérie či už zadaním nabíjacej stanice do navigácie alebo manuálnym zapnutím v menu.

Škoda Enyaq 85 Loft

Jazdné vlastnosti

Vynovený Enyaq, s označením 85 Loft, má 210 kW čo predstavuje približne 280 koní. Tak ako výkon sa zvýšil aj krútiaci moment a to na 545 Nm. Auto disponuje pohonom zadnej nápravy a má obmedzenú maximálnu rýchlosť 180 km/h. Prevádzková hmotnosť tohto vozidla je 2 137 kg a z 0 na 100 zrýchli za 6,7 sekundy. Už počas prvého manévrovania s vozidlom som bol veľmi príjemne prekvapený malým polomerom otáčania, ktorý je v testovanej verzii vďaka pohonu zadných kolies. Auto disponuje jazdnými režimami Eco, Normal, Sport a Individual. V režime Eco má pomalšiu a vláčnejšiu odozvu na plyn, pričom v režime Sport je táto odozva citeľne ostrejšia a výraznejšia, čo ovplyvňuje celkový dojem z auta. Páčilo sa mi tu aj fungovanie rekuperácie. Pomocou pádiel pod volantom som si mohol manuálne nastaviť jej 3 režimy, resp. stupne a bola dostupná aj možnosť zvoliť si automatickú rekuperáciu, ktorej fungovanie ma veľmi príjemne prekvapilo. Ako som vyššie v článku spomínal, vďaka pneumatikám je auto príjemne komfortné.

Cena

Škoda Enyaq 85 sa vo výbave Loft predáva za 52 030 €, no testovaný model spolu s celou doplnkovou výbavou stojí 59 029 €. Osobne by som tam túto doplnkovú výbavu určite pridal, no to už sa pomaly dostávame k cene modelu vo výbave Laurin & Klement. O tomto modeli si môžete prečítať tu: https://www.carblog.sk/clanok-test-skoda-enyaq-laurin-klement/

Dávid z CarBlogu

Dátum uverejnenia 20. 11. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.