CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Škoda Logo

Oplatí sa ešte diesel v roku 2024? - Test Škoda Karoq Sportline

Európska únia nemá v láske spaľovacie motory, a to dupľom, ak sa jedná o naftový agregát nachádzajúci sa v kompaktnom SUV. Čísla hovoria jasne. Karoq je jedným z najžiadanejších vozidiel značky a úprimne, niet sa čomu čudovať. Stredne veľkú karosériu si ľudia obľúbili a taktiež poteší bohatá ponuka spaľovacích motorov.

 

Sportline mu svedčí

V ponuke sa nachádzajú 4 stupne výbavy, čomu zodpovedá aj vonkajší vzhľad auta. Základná výbava Selection, Drive a Top Selection vyzerajú prakticky z exteriéru rovnako. Do redakcie nám zavítal vrchol výbavy Sportline. Ako názov naznačuje, Karoq v tejto vrcholovej verzii pôsobí dynamicky. Športový vzhľad exteriéru zabezpečujú 18” palcové disky kolies z ľahkých zliatin, bočné prahy, lišty okolo okien, zrkadlá, predná maska chladiča v kontrastnej čiernej farbe a športový predný nárazník s otvormi na prívod vzduchu a zadný nárazník.

Škoda Karoq Sportline

Klasika pod kapotou

V ponuke si príde takmer každý na svoje. Škoda ponúka až 4 rôzne motorizácie, z toho 2 benzínové a 2 naftové. Ak máte záujem o hybrid, či elektriku, máte smolu a budete si musieť počkať na Elroq, ktorý už čoskoro príde na trh. V našom testovanom modely sa nachádzal dvojlitrový diesel s výkonom 110 kW, ktorý sa prenáša na obe nápravy pomocou 7 stupňovej automatickej prevodovky. Druhý variant naftového agregátu v Karoqu je taktiež s objemom 2.0, avšak s výrazne nižším výkonom 85 kW s manuálnou prevodovkou a predným pohonom. Z ponuky benzínových motorov je dostupný 1.5 TSI s výkonom 110 kW, pohonom predných kolies a je dostupná automatická, ale aj manuálna prevodovka. Srdcom najvýkonnejšieho Karoqa je motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW. Pohon všetkých kolies a automatická prevodovka sú samozrejmosť. Obrovskou výhodou najmä dieslových variantov je spotreba a dojazd na plnú, 50 litrovú nádrž. Bez problémov dieslový Karoq zvládne prejsť 800 kilometrov bez výrazného obmedzovania sa. V našom prípade sa jazdilo drvivú väčšiu na diaľnici alebo v meste. Spotreba tým pádom nebola najnižšia. Za takmer tisíc kilometrov sa spotreba ustálila na 6,5 l/100 km. V prípade, že vaša trasa bude viesť cez okresné cesty, spotreba dokáže klesnúť až na hranicu 5 litrov na 100 kilometrov. Nafta je samozrejme dobrou voľbou, ale primárne na dlhé trasy, do mesta by bol vhodnejší jeden z benzínových variantov. Výkon 110 kW dokonale postačuje a v kombinácií so 7 stupňovou prevodovkou je ideálnou voľbou, i keď prevodovka by mohla reagovať v prípade prudšieho zošliapnutia plynového pedálu svižnejšie.

Škoda Karoq Sportline

Na ekológiu sa nezabudlo

Napriek dvojlitrovému naftovému agregátu inžinieri v Škode mysleli aj na životné prostredie. V interiéri vo výbave Sportline sa nachádzajú efektné a športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy a kontrastným prešívaním, ktorých poťah sa skladá z udržateľných materiálov, konkrétne z recyklovaných PET fliaš. Sedadlá sú pohodlné ale keď ide do tuhého, bočné vedenie podrží vodiča v zákrutách. Dynamickú atmosféru v interiéry umocňuje športový, skosený volant a digitálny prístrojový štít s rôznymi možnosťami zobrazenia. Centrálny 9,2” displej disponuje zastaralým infoteinment systémom, avšak funguje spoľahlivo a k dispozícií je aj bezdrôtový Apple CarPlay alebo Android Auto. Napriek tomu, že integrovaný systém funguje svižne a bez komplikácií, práve spomínané prepojenie so systémom Apple CarPlay štrajkovalo v najmenej vhodnej situácií – na mne neznámom mieste veľkomesta, kde navigácia bola nevyhnutná. Celkovo však pôsobí interiér solídne, nezabudlo sa ani na fyzické tlačidlá a voliče na ovládanie klimatizácie. V aute sa pohodlne zvezie štvorčlenná posádka bez akýchkoľvek kompromisov. Nechýbajú ani simply clever riešenia vo forme mini odpadkového koša do dverí, fixačné elementy na suchý zips do kufra a známa škrabka uložená v dvierkach palivovej nádrže. Batožinový priestor má objem 521 litrov a po sklopení zadných sedadiel je to až 1630 litrov.

Škoda Karoq Sportline

Asistenty a bezpečnosť

I keď Karoq nie je najmodernejšie vozidlo v portfóliu Škody, ponúka množstvo asistenčných systémov, ako napríklad travell assist, sledovanie mŕtveho uhlu, 360-stupňovú kameru, cúvacie senzory a parkovací asistent. Travell assist, ktorého súčasťou je aj adaptívny tempomat a asistent udržiavania jazdných pruhov funguje spoľahlivo aj v pomerne ostrých zákrutách na diaľnici. Pochvalu si zaslúžia jednoduché a prehľadné možnosti nastavenia asistentov a obrovský palec hore za to, že po opätovnom naštartovaní sa otravný asistent proti vybočeniu z jazdných pruhov neaktivuje automaticky. Karoq za príplatok disponuje aj špičkovými Full LED Matrix svetlometmi.

Škoda Karoq Sportline

Kupujte kým ho nezakážu

Škode Karoq okrem pomalších reakcií prevodovky nie je čo vytknúť. Diesel pod kapotou je tichý a predovšetkým veľmi spoľahlivý s priaznivou spotrebou. V kombinácii s dobre naladeným podvozkom je pripravený jazdiť aj na menej kvalitnom povrchu, ale zároveň nemá najmenší problém s dynamickejším prejazdom zákrutou. Pohon oboch náprav drvivá väčšina vodičov nevyužíva každodenne, avšak keď v zime nasneží, alebo sa ocitnete v teréne vie byť veľmi užitočný. Cestovanie spríjemňujú spomínané asistenty a simply clever riešenia vo forme odpadkového koša a rozdeľovačov na suchý zips v kufri. Cena testovaného modelu sa vyšplhala na 44 035 € s DPH, avšak Karoq so skromnejšou výbavou sa začína na sume 25 960 €. Priplatiť sa určite oplatí za Light paket za 1675€, ktorý obsahuje Full LED Matrix svetlomety a ambientné osvetlenie, Travel Assist za 918€, ktorého súčasťou je adaptívny tempomat, adaptívne vedenie vozidla v jazdnom pruhu, asistent zmeny jazdného pruhu a USB-C slot v držiaku spätného zrkadlo a ak peňaženka dovolí, bezkľúčový systém Kessy, Technology 9,2 Navi Plus a Design paket taktiež potešia.

Marek z CarBlogu

Dátum uverejnenia 5. 8. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.