CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Škoda Logo

Nový Kodiaq prekvapil intuitívnym ovládaním a výbornou spotrebou

Jesenné testovacie obdobie je v plnom prúde a nám sa do redakcie dostala ďalšia novinka, znovu z Mladej Boleslavy. Privítajte úplne novú už druhú generáciu modelu Škoda Kodiaq na našom webe. Modernizácia si vo veľkom posvietila aj na tento veľmi obľúbený model od značky Škoda. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, čo nové ponúka a aké sa tu odohrali zmeny. Poviem vám, je ich docela dosť.

Aerodynamika mala prednosť

Začneme exteriérovým dizajnom, ktorý sa od predošlej generácie zmenil výrazne a nie každému to bolo práve po chuti. Nám sa však nesmierne páči, pretože vďaka novej platforme MQB EVO si Škoda dovolila zapracovať spomínané, výrazné zmeny. Začnime prednou maskou, ktorá sa mierne zväčšila a po novom si do nej viete za príplatok zapracovať jemné LED podsvietenie. Nové sú taktiež Full LED Matrixové svetlomety s AFS a hmlovky sa presunuli tesne pod ne. Spodná časť masky sa jemne uhladila a zjednodušila. Kodiaq druhej generácie je o 6cm dlhší ako jeho predchodca. 

Z bočnej strany vynikne moderná silueta ikonická však o strieborný C stĺpik, ktorý až od výbavy SportLine vyššie si viete zmeniť na čierny. Ďalej pokračujeme 20 palcovými diskami s plastovými aero krytmi, ktoré si však viete dať dolu. K dispozícii máte rôzne palety farieb, nami testovaný model bol v prevedení Zlatá Bronx aj keď nám príde trošku viac do olivového odtieňu. Takúto farbu môžte mať za necelých 680 eur. V zadnej časti dominujú LED svetlomety s peknou grafikou, prepojené červeným plastom, ktorý žiaľ nesvieti. Takýto prvok sa nachádza v príplatkových výbavách ako sme mali nepriklad my, základnejšie svetlá postrádajú plastový prepoj a svetelný podpis je trochu odlišný.

Škoda Kodiaq Top Selection

Interiér nabitý technológiami

Interiér prešiel taktiež výraznou zmenou oproti prvej generácii Kodiaqu. Po novom tu nájdeme veľkú nádielku kvalitných materiálov, eko kože či mäkkčených plastov. Nami testovaná verzia mala interiérový packet s názvom Suite Cognac čo je v podstate kombinácia šedej a hnedej farby na rôznych prvkoch interiéru. Ako sme už spomínali, interiér sa zmenil skoro na nerozpoznanie, no stále tu však nájdete tradičnú “Kodiaq schránku” ktorá je zapracovaná v palubnej doske. Digitálny prístrojový štit má 10 palcov a jemne pozmenené grafické zobrazenie. Multimediálny displej prebehneme rýchlejšie keďže sme sa mu venovali v článku o faceliftovej Octavii, samozrejme jedná sa o najnovšiu verziu operačného systému Škoda s rýchlejšou responzivitou a krajšou grafikou. 

Tento displej je samozrejme dotykový a jeho uhlopriečka je 13 palcov. Nesmie chýbať ani podpora Apple CarPlay či Android Auto v bezdrôtovom prevedení. Pod displejom nájdeme dva výduchy klimatizácie a šikovné riešenie jej ovladánia, ktoré poznáte už z modelu Superb. Jedná sa o tzv. Smart Dials. Sú to 3 okrúhle tlačidlá so zabudovaným, malým displejom, ktoré si viete personalizovať, teda presnejšie to v strede je “Vaša rýchla voľba”. S týmito tlačidlami si môžte nastaviť či už teplotu, vyhrievanie/ventiláciu sedačiek, zmenu jazdných režimov alebo aj ovládanie hlasitosti médií. Stredová konzola obsahuje odkladaciu a nabíjaciu plochu pre dve mobilné zariadenia s aktívnym chladením, výkon takejto nabíjačky je 15W. 

Ďalej sa tu nachádza množstvo odkladacieho priestoru, dokonca aj na mince, čo sme videli prevažne na zahraničných modeloch iných značiek. Dvojicu cupholderov viete zdvojnásobiť šikovným potiahnutím vrchnej časti, čiže dokopy dostanete 4 cupholdery a to len vpredu. V strede ostalo miesto ešte aj na malú praktickú handričku s ktorou si viete utrieť multimediálny displej. Možno sa pýtate kam zmizol volič prevodovky, ten sa v strede už nenachádza a presunul sa za volant na pravú stranu. Môžete si klásť otázku, ako teda bude fungovať manuálne prevedenie? Jednoducho, Kodiaq už nebude v ponuke s manuálnou prevodovkou, čo si myslíme, že je pozitívne riešenie. Sedačky v Kodiaqu sú veľmi komfortné, obzvlášť by sme odporúčali priplatiť za Ergo seats v ktorých môžte mať napríklad aj funkciu masáže. Tá má rôzne úrovne, ktoré si viete zmeniť v infotainment systéme. V zadnej časti už ako to býva zvykom sa sedí komfortne bez žiadnych kompromisov, priestoru je mnoho, poteší vás aj tretia zóna klimatizácie či dvojica USB-C portov. Deti poteší príplatkové, elektricky ovládateľné strešné okno. Zadné sedačky sú samozrejme sklopné. Kodiaq druhej generácie môžte mať aj v sedem miestnej verzii. Určite vás zaujíma objem batožinového priestoru pri oboch prevedeniach. Pri 7 miestnej verzii je objem 840 litrov čo je viac ako pri 5 miestnej verzii prvej generácie. Pri 5 miestnej verzii aktuálnej generácie je objem batožinového priestoru 910 litrov.

Škoda Kodiaq Top Selection

Motorizácie a spotreba

Ponuka motorizácii je pestrá, od benzínov, dieselov až po plug-in hybridy. Naša testovaná verzia mala pod kapotou vrcholový dvojlitrový naftový TDI SCR EVO agregát s pohonom oboch náprav v kombinácii so 7 stupňovou DSG prevodovkou. Výkon takejto motorizácie je úctyhodných 142 kW alebo teda 193 koní. Vyššie spomínaný pohon oboch náprav 4×4 umožňuje využitie aj do ťažšie dostupného terénu čo budúci majitelia určite ocenia. Ak by sme si mali vybrať motorizáciu, tak rozhodne túto. Čo sa týka spotreby paliva, musíme na začiatok povedať že Kodiaq druhej generácie je veľmi úsporné auto vďaka už dobre známej TDI technológii. Začnem ako už u nás býva zvykom, najnižšou hodnotou, ktorá sa nám podarila namerať a to je 5,4 litra na 100km. Reálnejšie dáta počas bežnej jazdy sú v priemere 6,2 až 6,4 litra na 100 km. Pri väčšej zaťaži treba počítať aj s údajmi cez 7 litrov. Výrobca udáva WLTP spotrebu na úrovni od 6,0 do 6,4 litra na 100 km čo nami namerané dáta potvrdzujú.

Verdikt

No a ako sa teda páčil Kodiaq nám? Ak by sme to mali celé nejak v krátkosti zhrnúť tak sa jedná určite o veľmi praktické a rodinné SUV, ktoré sa nezľakne ani horšieho terénu. Ak teda zvolíte motorizáciu s pohonom 4×4. Vozidlo je oproti prvej generácii technologicky nabité a ak správne nakonfigurujete jednotlivé prvky výbavy, dostanete veľmi slušný pomer ceny a výkonu.

My sme si s Kodiaqom druhej generácie prežili cez tisíc kilometrov rôznych trás či už do hôr, okresky alebo diaľnice. Veľkým pomocníkom bol aj zapracovaný head-up displej, ktorý by sme si určite priplatili. Ak by ste sa chceli dozvedieť našich top 5 vecí, ktoré obsahuje nový kodiaq, určite skontrolujte náš instagramový profil.

Podčiarknuté, spočítané, aká je teda cena nového kodiaqu? Je dôležité spomenúť že nový Kodiaq môžte mať už od necelých

41 000 € s DPH. Avšak nami testovaná verzia vo výbave Top Selection stála 63 000 € s DPH. Musíte všabrať ohľad na to, že toto bola takmer “fullka” no nám sa nesmierne páčila a myslíme si, že svoju cenu si vie na trhu opodstatniť.

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 20. 12. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.