CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Škoda Logo

Ak novú Octaviu po facelifte, jedine s týmto motorom

Je ich mnoho a bude ešte viac

Domácimi testmi noviniek českej značky Škoda pokračujeme, dovolím si tvrdiť jednu z najdôležitejších pre túto značku. Škoda Octavia ako taká je s nami už hodne dlho a nedávno sa dočkala faceliftu, ktorý priniesol niekoľko výrazných vylepšení. Model Octavia ako taký, stretávate na cestách, dovolím si tvrdiť aj desiatky denne, či už sa jedná o firemné fleetové alebo bežné vozidlá. Niet pochýb, že na našom trhu je tak obľúbené a práve kvôli tomu je aj pre značku Škoda nesmierne dôležité. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, aké zmeny sa udiali pre nový modelový rok.

Decentné a elegantné

Na prvý pohľad sa môže zdať, že sa toho veľa nezmenilo no bystré oko si predsa vie všimnúť zopár zmien. Počnúc prednou častou na čele s novým širokým nárazníkom doplnený o chrómové prvky s reálnymi výduchmi po bočných stranách. Predná maska je takmer identická, no bola mierne upravená kvôli novým Matrix LED svetlometom, ku ktorým sa dostanem neskôr, pretože sa dočkali mnoho vylepšení. Dostali však nový svetelný podpis v tvare V tentokrát sa však zo spodnej časti presunul na tú hornú. Z bočnej časti auta, klasická, ikonická silueta Octavie Liftback, ktorú poznáme už dlhé roky, mne osobne trošku pripomína model Superb predošlej generácie, čo myslíte? Ďalej dizajn dopĺňajú 18 palcové disky kolies Lerna z ľahkej zliatiny. Samotné disky začínajú od 16 palcov a končia na 19ich, no ak chcete dosiahnuť aj príjemnú spotrebu ako my o ktorej vám poviem nižšie, zvolil by som práve tieto 18ky. K dispozícii v konfigurátore máte aj možnosť výberu zo siedmych variantov dizajnu diskov, je už na vás ako si to nakombinujete. Taktiež máte k dispozícii aj rôzne farebné prevedenia ako už býva zvykom. Nami testované vozidlo bolo vo farebnom prevedení Graphite, čo je metalíza, no máte k dispozícii aj mnoho iných. Osobne by som však odporúčal zo záložky Fleet, kde máte na výber rôzne živé farby karosérie. Na záver exteriéru k zadnej časti. Tu sa toho zmenilo ešte o kúsok menej. Zmenil sa mierne zadný nárazník vďaka čomu je Octavia o 9mm dlhšia. Zadné LED svetlá dostali odlišnú grafiku a stále si zachovali plynulé dynamické smerovky. Čerešničkou na torte je azda už len nový dizajn nápisu Škoda v chrómovom prevedení, pričom vo verzii Sportline to máte v čiernej farbe.

Škoda Octavia Facelift

Digitálna evolúcia so štipkou ekológie

V interiéri sa udiala moderná evolúcia, no poďme pekne po poriadku. Volant, ten ostal pôvodný dvoj-ramenný, multifunkčný a vyhrievaný ako ho už majitela škodoviek dobre poznajú. Vo verzii SportLine samozrejme nesmie chýbať osvedčený troj-ramenný. Digitálny prístrojový štít o veľkosti 10” palcov ostal zachovaný, avšak zmenila sa  jemne grafika respektíve štýl “budíkov”. Možnosti individualizácie je mnoho avšak musíte si najprv vybrať iba z 3 predvolených zobrazení, čo je docela málo no zas naopak chválim, že jedno z nich obsahuje zabudovaný mapový podklad. Obrovskou zmenou však prešiel displej infotainment systému, vďaka balíku Technology plus, práve tento dotykový displej dostal viac palcov, konkrétne 13”. S takýmto už takpovediac televízorom sa patrí aj nový operačný systém vo verzii 4.0. Softvér ako taký je svižný a responzívny. Rozloženie dlaždíc si viete konfigurovať ako to vám vyhovuje a zanechali sa aj skratky, ktoré môžte vyvolať z hornej lišty a taktiež prispôsobiť. Podpora Apple CarPlay či Android auto je už samozrejmosťou a taktiež aj bezdrôtovo. Obrovskú pochvalu dávam Škode aj za nastavenie hraničnej zóny CarPlay či Android Auto, máte tak pekne v hornej lište zachované dôležité informácie a skratky do infotainmentu a na spodnej časti znovu to isté ale pre ovládanie klimatizácie či tlačidlo Home a iné. 

S novým OS prišlo aj výrazne prepracovanie hlasového asistenta “Laura” ktorý po novom obsahuje plnú integráciu ChatGPT. Pri modernizácii sa kládol vysoký dôraz aj na ekologické materiály a tých je tu požehnane, či už na palubnej doske alebo obkladoch dverí, prevažne kombinácia recyklovanej látky a plastov. Pôsobí to docela v poriadku aj keď občas aj tu natrafíme na lacnejšie plasty no nič tu zásadne nevrzgá. Trošku ma však zamrzelo, že madlo dverí je tiež z plastu, respektíve že postráda akýkoľvek látkový poťah ale inak nič prevratné. To ma dostáva k sedačkám, ktoré sú tiež látkové teda presnejšie tiež recyklovaná látka Alterra a umelá koža. Musím zdôrazniť, že sedačky sú veľmi komfortné aj na dlhšie trasy, bočné vedenie je síce priemerné no netreba v tom hľadať športovosť. Samozrejme sedačky na prednej strane sú aj vyhrievané avšak ma zamrzelo že nie elektricky ovládateľné minimálne v nami testovanom kúsku nie ale už ako pred modernizáciou bolo v ponuke aj možnosť s el. Ovládaním tak určite aj vo vyšších výbavách budete mať takúto možnosť, za ktorú by som si aj osobne priplatil obzvlášť ak užívateľov vozidla je viac. V zadnej časti nájdeme po stranách manuálne roletky, dva USB C porty na nabíjanie či držiak pre tablet. Vzadu sa sedí docela komfortne na dlhšie trasy by som však uvítal trošku viac priestoru ale to už by sa musel spolujazdec vpredu trošku posunúť s mojou výškou 185cm som vzadu sedel vcelku komfortne. Octavia je ale plná odkladacích priestorov rôzne po interiéri počnúc stredovou konzolou kde máte šikovný priestor pre mobilný telefón a jeho bezdrôtové nabíjanie spolu s dvomi USB C portmi. Lakťová opierka ukrýva množstvo ďalšieho odkladacieho priestoru no a netreba zabudnúť na legendárnu jaskyňu teda kufor o objeme rovných 600 litrov, neskutočný údaj za ktorý Octavia dostáva jednotku s hviezdičkou už niekoľko rokov po sebe, len tak ďalej!

Škoda Octavia Facelift

Ná výber je z čoho alebo ani nie?

Poďme sa spoločne pozrieť aj na ponuku motorov, ktoré do Octavie môžte zvoliť.

Ak vás zaujímajú benzínové agregáty tam sa začína na 1.5 TSi, ktorý môžte mať zároveň aj ako Mild-Hybrid teda klasický e-Tech, následne môžte zvoliť aj 2.0 TSi + aj vo vyššom variante ako napríklad verzia RS s výkonom až úchvatných 265 koní. Plugin-Hybridná technológia zatiaľ nebola oficiálne potvrdená u modernizácii Octavie no zabudnúť sa na ňu určite nezabudlo iba bude k dispozícii možno neskôr v priebehu nasledujúceho roku avšak toto je čisto iba špekulácia a môj osobný pohľad zo skúsenosti. V Octavii môžte mať stále aj naftový agregát dokonca v nami testovanom vozidle sme mali aj ten vrcholný variant 2.0 TDi s výkonom 110kW teda 150 koní v kombinácii so 7 stupňovým automatom samozrejme DSG. Ak by ste chceli nižšiu výkonnostnú variantu máte k dispozícii 2.0 TDi o výkone 85kW no v kombinácii so 6 stupňovým manuálom. Ja by som sa chvíľočku zastavil pri tej silnejšej verzii, ktorú sme mali aj v testovanom kúsku. Kombinovaná spotreba je podľa výrobcu udávaná 4,5 – 4,6 L/100km, prvýkrát si dovolím tvrdiť že tieto údaje boli trošku pesimistické, pretože Octavia dokáže jazdiť aj  za menej, samozrejme dlhodobý priemer sa držal na úrovni 4,4 / 4,5 L/100km, no mne to nedalo a skúšal som ísť až na limit a podarilo sa mi dostať na najnižšiu úroveň a to je 3,6 L/100km. Áno je pravdou že som pri takomto teste využíval prevažne jazdný režim Eco ni fascinovalo ma ako nízko sa vie tá hranica posunúť. Diaľničné úseky bez obmedzenia Octavia hravo zvládala na úrovni 3,9 /4,2 L/100km úplne hravo a to sa bavíme o konštantnej 130km/h diaľničnej rýchlosti. Okresky hravo pod 4,5 litra ak máte ľahšiu nohu. V skratke som bol očarený aké hodnoty dokáže palubný počítač ukázať keď sa autom jazdite trošku kultivovanejšie. Ak by som si mal vybrať jeden jediný motor do novej Octavie na bežnú jazdu, bol by to práve tento.

Samozrejme, nie je to len o malých spotrebách ale aj o jazdnom komforte. Modernizovaná Octavia v našom teste disponovala základným podvozkom no ten je ladený do komfortu a je to cítiť na tom aute. Solídne a príjemne cestovanie na každý deň, občas sa môže auto zdať vďaka podvozku trošku plavné no ten komfort z jazdy je neopísateľný, až ma prekvapuje že toto je vlastne štandardný podvozok. Za príplatok môžte siahnuť aj po adaptívnom DCC Pro no osobne si myslím že štandard je dostačujúca investícia, ktorá uspokojí väčšinu majiteľov. Samotné jazdné vlastnosti ako som už vyššie spomínal sú skôr ladené do komfortu no tento naftový motor nezahanbí ani trošku športovejšia jazda, naopak motor je docela pružný a ponúkne vám v športovom režime aj trochu zábavy no treba jedným dychom dodať že reakcia na plyn by mohla byť trošku lepšia aj keď za toto nemôže Octavia ako taká ani Škoda ale skôr ako celok koncern, rovnaký problém mám ja na svojom osmičkovom golfe. Ako som vám sľúbil už na začiatku, že sa vrátim k novým svetlometom, po modernizácii Octavia dostala úplne nové špičkové Full LED Matrix svetlomety s funkciou vyrezávania, Škoda sľubuje o 40% výraznejší svetelný výkon, čo môžem potvrdiť. Vyrezávanie funguje skvelo ani raz sa mi nestalo, že by mi protiidúce vozidlo začalo blikať. V skratke túto svetelnú technológiu by si mal každý nový majiteľ zaškrtnúť aj keby auto malo byť na pukliciach, obzvlášť ak bude cestovať dlhšie trasy s týmto vozidlom.

Škoda Octavia Facelift

Záverečný verdikt

Na záver už len dodať, že toto konkrétne testované vozidlo bolo teda už ako bolo spomenuté vo výbave Top Selection s cenovkou tesne pod 40 tisíc eur, teda

39 637€. Osobne si myslím, že cenovka respektíve cenotvorba je nastavená správne, akurát ja by som zvolil už len elektricky ovládateľné sedačky, možno vyššiu líniu SportLine kvôli čiernym prvkom exteriéru no určite by som nedal dopustiť na motorizáciu 2.0 TDi v rovnakom variante ako v testovanom vozidle, iný motor by som ani an sekundu neuvažoval, pokým ešte sú treba brať, presne ako hovorí náš nadpis. Octavia po modernizácii sa takto zaradila na rebríček môjho najobľúbenejšieho testovaného sedanu vôbec (paradoxne to nie je RS) a verím že nie som jediný takéhoto názoru.

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 16. 10. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.