Interiér:
Interiér Rextonu ma príjemne prekvapil ak siahnete po nami testovanej najvyššej výbave Premium+ Vás uvíta veľmi príjemná prešívaná hnedá koža ESPRESSO, 360 stupňová kamera s vynikajúcim rozlíšením, elektricky nastaviteľné predné sedadlá pričom sedadlo vodiča je zároveň pamäťové, slnečné roletky pre pasažierov na zadných sedadlách, stmavené zadné sklá, vyhrievanie volantu, vyhrievanie predných a zadných sedačiek pričom predné sedačky disponujú aj funkciou chladenia čo v tomto segmente vozidiel sa vidí minimálne a je to veľmi príjemná funkcia obzvlášť pri veľkých teplotách.
Aby ste si nemysleli, že všetko, čo sme o vozidle zatiaľ opisovali je príplatková výbava, zhrňme si v skratke, čo všetko dostanete už v základnej výbave. Zapínateľný pohon 4×4 s možnosťou uzávierky diferenciálu, 9,2-palcový dotykový displej s navigáciou a možnosťou Apple CarPlay či Android Auto, USB prípojky vpredu a vzadu, digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3-palca, dvojzónovú klimatizáciu, tempomat, kožený volant, prešívané kožené čalúnenie, bezdrôtovú nabíjačku mobilného telefónu a mnohé ďalšie vymoženosti, ktoré pri konkurencii v základe nájdete len márne. Základný objem batožinového priestoru je 1051 litrov. Ak sklopíte druhý rad sedadiel a vznikne tak plocha s objemom takmer 2 000 litrov. Napriek mohutnému priestoru zamrzí chýbajúce dvojité dno. To má zrejme súvis s tým, že Rexton si môžete objednať aj ako 7 miestny.
Asistenčné systémy a Technológie:
Model Rexton ponúka širokú ponuku asistenčných systémov prevažne tých bezpečnostných ako sú napríklad: Asistent autonómneho núdzového brzdenia, systém udržovania vozidla v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek a iné… Avšak zastavil by som sa pri jednom a to je systém varovania pri opustení jazdného pruhu ten upozorňuje okamžite ako len z časti opustíte jazdný pruh, tým, že Rexton je veľké vozidlo sa sem tam stáva že prirodzene prejdete kolesom cez stredovú čiaru a systém Vás okamžite upozorní a občas to niekomu môže prísť trochu otravné. Naopak by som chcel veľmi pochváliť inteligentný tempomat, ktorý zároveň otáča volantom do jemných zákrut a funguje perfektne, podotýkam, že málo vozidiel disponuje takouto funkciou. Samozrejme z hľadiska technológií by som rád vypichol funkciu bezklúčového odomykania a štartovania vozidla, stačí sa k vozidlu priblížiť s kľúčom vo vačku a vozidlo sa samé automaticky odomkne a po nasadnutí stlačíte už len ŠTART.
Takáto funkcia je veľmi užitočná a návyková a som rád, že SsangYong Rexton ňou disponuje.
Motorizácia a spotreba
Po motorizačnej stránke modelu Rexton tu vieme nájsť len jednu ponuku a to 2.2 litrový naftový štvorvalec s výkonom 202 koní (149 kW) a 441 Nm. Po týždni testovania sa nám podarilo v rámci okreskov namerať hodnotu 8,8 L pri jazde v meste približne okolo 9,5 L a na diaľnici vyše 10 L to sú docela príjemné hodnoty, keď berieme na vedomie, že vozidlo váži až 2 tony. Veríme však, že v budúcnosti dostane Rexton zaslúžený 3.0 litrový šesťvalec, ktorý by mu nesmierne pasoval.
Verdikt:
V závere článku by sme sa radi pobavili aj o cene, základná cena modelu Rexton sa pohybuje na sume od 35 tisíc eur. Nami testovaná vrcholná verzia stojí necelých 48 tisíc eur. Osobne si však myslíme, že za tie peniaze máte veľmi dobrý pomer cena/výkon keďže už ako sme spomínali vyššie SsangYong Rexton ponúka v základe prvky výbavy, ktoré u konkurencie by ste v základnom trime hľadali márne, veľmi dobrý príklad auta, ktoré na pohľad vyzerá drahšie, ako naozaj je. Ak budete premýšľať o spoľahlivom parťákovi do terénu a jazdy po okreskoch, ktorý zaujme aj dizajnom, SsangYong Rexton určite stojí za zváženie.