CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

SsangYong Logo

KGM/SsangYong Torres Ako si viedol v domácom teste?

Úvod 

Značku SsangYong už mnohí z nás veľmi dobre poznajú ba dokonca majú s ňou aj skúsenosti. Po dlhšej dobe však prichádza s horúcou novinkou na nás trh a predstavuje nový model s názvom Torres, inšpirovaný podľa národného parku Torres del Paine v Čile. Tento názov napovedá, že model Torres ma blízko k dobrodružstvu. Je tomu naozaj tak? Poďme sa spoločne na to pozrieť v domácom teste.

SsangYong Torres

Exteriérový dizajn

Ak by som si mal vybrať spomedzi rôznych testovaných áut podľa výraznosti. Tak SsangYong/KGM Torres by sa určite svojim dizajnom zaradil medzi tie výraznejšie aké som kedy testoval. Ak by sme si ho mali zaradiť niekde podľa veľkosti radí sa medzi modely Korando a Rexton a v podstate ho vieme nazvať aj stredne veľké SUV.  Vcelku po dizajnovej stránke model Torres pôsobí miestami ako spojenie rôznych modelov iných značiek no jedná sa však o originálny dizajn ktorý pôsobí moderným a štýlovým dojmom s ľahkým nádychom majestátnosti.

Niektorým môže svojim dizajnom pripomínať Jeep alebo Range Rover no zo strany SsangYongu sa jedná skôr o menšiu inšpiráciu ktorá ale funguje a doslova 

neraz otáča hlavy. V prednej časti dominuje zaujímavá mriežka chladiča s vertikálnymi prvkami a výrazne tvarovanými Full LED svetlometmi so skôr priemerným dosvitom no zároveň ale s funkciou automatického prepínania diaľkových svetiel, ktorá funguje bezchybne. Bez povšimnutia nenechám ani krásne 20 palcové zliatinové disky kolies či obrovská kapota s malými čisto dizajnovými úchytmi, ktoré imitujú závesné oká aké používala napríklad Armáda na prenos niekdajších Hammer vozidiel pomocou helikoptéry no v SsangYongu sa jedná o čisto dizajnový výstrelok a určite by som vyššie spomínanú vec neskúšal. Veľkou výhodou je zároveň aj slušná svetlá výška na úrovni 195mm s ktorou sa nemusíte báť zablúdiť aj to menej prístupných terénov. Menší ikonicky prvok pre Torres avšak ja by som ho zmenil okamžite je C stĺpik ktorý môžete mať iba v striebornej farbe a je jedno akú farebnú kombináciu si zvolíte, to mi príde trošku škoda ale obyčajný wrap za pár eur dokáže urobiť svoje a tým aj vyrazne odlíšiť od ostatných ale tak niekomu sa to môže aj páčiť. Bočná silueta modelu Torres má tiež svoju ikonickosť aj keď neraz som počul názory že sa to podobá trochu na model Ford Explorer ale tak sto ľudí sto chuti každý v tom vidí niečo iné. Mne sa to osobne rozhodne páči a pôsobí to stále unikátne. Keď sa presuniem k zadnej časti opäť chválim pekne dizajnované zadné LED svetlá avšak zamrzí ma, že ako zadné smerovky sa zvolili klasické žiarovky ale tak budiš. Kufor ma vcelku netypický tvar najmä v ľavej časti kde máte pocit, že by mohlo byt zavesené rezervné koleso no jedná sa čisto znovu a dizajnový prvok a nie funkčný no zároveň nesie aspoň názov modelu vo veľkom fonte. Madlo na otváranie kufra bol tiež zaujímavý nápad, ktorý je vpodstate taky očný klam, pretože je tak tvarované, že nadobudne pocit otvárania dverí do boku no nie je tomu tak keďže sa tam nachádza len tlačidlo na otvorenie elektrického kufra, ktorý sa však otvorí klasicky tak ako to poznáme už z iných áut. 

Pri kufri by som ešte spomenul možnosť automatického otvorenia v momente ak sa priblížite s kľúčom a počkáte pár sekúnd. Docela praktické riešenie obzvlášť ak máte plné ruky, nemusíte podlopávať ani nič podobné. Samotný objem batožinového priestoru je na úrovni slušných 703 litrov pričom má dvojité dno kde je umiestnená rezerva a menšie odkladacie priestory. Ak by som mal Torresu vytknúť niečo po exteriérovej stránke tak to bude asi iba riešenie rádiovej antény pretože si myslím že sa to dalo urobiť určite aj krajšie alebo chytrejšie napríklad zabudovaním priamo do vozidla ale tak jedná sa čisto o estetický prvok ktorý niekomu vadiť absolútne nemusí.

SsangYong Torres

Interiér infotainment

Pomocou bezkľúčového odomykania na klučkách sa dostávame pomaly do interiéru.

Čo sa týka samotného dizajnu interiéru tak Torres zväčša preberá rôzne prvky z iných modelov značky, zároveň chválim použitie rôznych materiálov a ich skladba je robustná a nikde nič nevrzgalo. Ako jednu z vecí, čo prebral Torres z iných modelov chválim že to bol práve netypický multifunkčný volant z Rextonu, ktorý mi veľmi vyhovoval. Unikátnymi novinkami ale sú 12,5 palcový digitálny LCD prístrojový štít v peknom štíhlom horizontálnom prevedení s nádhernou grafikou. V strede dominuje konfigurovateľný 4,2 palcový informačný displej na ktorom mate možnosť prispôsobenia zobrazení. Nasleduje 9 palcový dotykový displej infotainment systému s doplnkovými fyzickými tlačidlami ktorý sa zaraďuje už generačne medzi tie staršie no chválim jeho responzívnosť ktorá je rýchla a bezchybná no určite by si to už zaslúžilo modernizaciu. A prezradím vám, že tá určite časom príde pretože samotný softvér infotainment-u to prezradil na jednom z pozadí, kde je zobrazený interiér Torres-u ale už s moderným novým dotykovým displejom aký môžete nájsť vo facelifte modelu Rexton. Odhliadnúc od systému 95% vodičov aj tak využije možnosť káblového Apple CarPlay či Android Auto. Ďalšou takou novinkou je posledný z displejov a to je 8 palcový LCD ktorý slúži na ovládanie klimatizácie, vyhrievania sedadiel či zmenu jazdných režimov a iných ďalších funkcií. Pod ním nájdeme už klasicky ako z iných aut priestor pre bezdrôtové nabíjanie a vedľa mensi odkladací priestor, dvojicu USB-A portov pričom jeden z nich slúži čisto na nabíjanie a druhý aj na prenos médií + nabíjanie, zároveň množstvo odkladacieho priestoru či už na nápoje alebo iné cennosti samozrejme aj pod lakťovou opierkou. O priestrannosť by som sa v Torrese vôbec nebál. Dokonca aj posed je vcelku vysoký, vďaka ktorému získavate aj lepší výhľad obzvlášť ponad obrovskú kapotu. Predné sedačky sú z mäkkej a kvalitnej kože, sú elektricky ovládateľné, vyhrievané a ventilované čiže všetok komfort na ktorý ste zvyknutí. V zadnej časti je veľkým + že sú sedačky tiež vyhrievané s veľmi šikovne umiestneným ovládačom vyhrievania, ktorý je integrovaný priamo v zadných dverách, šikovne po ruke tak by to malo byť všade. 

Samozrejmosťou je znovu umiestnenie dvojice USB-A portov pre pasažierov vzadu. Čerešničkou na torte z pohľadu interiéru, Torres prichádza s farebným ambientným osvetlením avšak jeho farbu si viete zmeniť v špeciálnom submenu pod .. a teraz naozaj.. Konektivita, osobne neviem prečo práve konektivita ale aspoň mi to zabralo pár desiatok sekúnd na to prísť, tak nemáte zač ak to budete náhodou hľadať. 

SsangYong Torres

Motorizácia a spotreba

Pod kapotou Torresu nájdeme 1,5 litrový benzínový štvorvalec s označením T-GDi a výkonom 163 koní pri ktorom som mal občas pocit, že nepostačuje ideálne ale je to stále v poriadku, čo viac dodať určite viac by mu svedčal práve silnejší naftový agregát z väčších súrodencov ako napríklad Rexton. Ale to je samozrejme čisto môj pohľad na vec. Torres môžete mať buď ako automat alebo manuál so šiestimi prevodovými stupňami.  V ponuke sú dva pohony FWD a AWD teda prednej nápravy alebo oboch náprav ku ktorej sa dostanem neskôr v samostatnej sekcii. Čo sa týka spotreby, hýbeme sa trošku na vyššej úrovni ako udáva výrobca podľa WLTP 9L /100km (kombinovaná). Nám sa podarilo namerať hodnotu 9,5 L /100km čo nie je katastrofálna hodnota keď berieme na vedomie, že máme štvorkolku no hoci je pravda že niektoré iné autá to dokážu aj za menej. 

Skúška v teréne

V čom má Torres naopak silnú stránku je práve spomínaný AWD teda pohon všetkých štyroch kolies. Nenadarmo importér používa motto “SUV špecialista z Kórey”.

Samozrejme sme ho museli podrobiť testu v terénnom prostredí na uzavretých cestách. A výsledok bol pôsobivý, kombinácia rôznych terénov či už blato alebo menšie kopce zvládol Torres na jednotku aj vďaka uzávierke diferenciálu, ktorú tiež samozrejme ako pravá štvorkolka ponúka pričom vo väčšine času Vám stačí mať zvolený aj základný režim štvorkolky. Milé prekvapenie ako si viedol Torres v teréne bolo aj vďaka obutiu keďže bol na klasických zimných pneumatikách značky Brigestone, ktoré nie sú určené do terénu ale práve na bežnejšie vozenie, to občas zapríčinilo občasné prešmyknutie, čiže samozrejme ak chcete využiť plný potenciál AWD Torres-u určite by sme odporúčali zvoliť pneumatiky ktoré sú určené priamo do ťažšie prístupného terénu ale inak vcelku milé prekvapenie je to čistokrvný “Offroader”. 

Záverečné hodnotenie

Ak by som si mal Torres zaradiť do jednej špecifickej kategórie tak mi tam najviac sedí Offroad auto do takzvaných remote oblastí čiže povedzme nejaká tá chata v horách alebo ťažšie prístupný terén. Tam sa cíti ako doma a nájde svoje najväčšie využitie. S kombináciou veľkého vnútorného priestoru a komfortu v kabíne ho zaraďujem ako ideálne auto na takýto typ použitia. 

Cena nami testovaného modelu činí 

40 270 € s DPH no treba však dodať aj zvýhodnené akcie, ktoré importér priebežne ponúka. 

Čiže ak hľadáte zaujímavé, atraktívne vyzerajúce a čistokrvné Offroad vozidlo s vysokou úrovňou komfortu za adekvátnu cenu, SsangYong po novom KGM Torres by určite stál za zváženie ale pod podmienkou, že si zvolíte výbavu Premium pretože stojí to za to a ku koncu dňa skončíte na dobrom pomere cena/výkon. 

Lukáš z CarBlogu

Dátum uverejnenia 11. 3. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.