CarBlog.sk logo

CarBlog.sk

Volkswagen Logo

Hltač diaľničných kilometrov - Volkswagen Passat B9

Volkswagen Passat B9 vo verzii 2.0 TDI kombi, predstavuje poslednú generáciu tohto obľúbeného modelu, ktorý prešiel významnými vylepšeniami v dizajne, technológiách a výkone.

 

Dizajn a exteriér

Nový Passat má elegantný a aerodynamický dizajn s koeficientom odporu vzduchu Cd=0,25, čo z neho robí najviac aerodynamické kombi, aké Volkswagen kedy vyrobil. Predná časť disponuje LED svetlometmi s možnosťou IQ.Matrix LED osvetlenia a horizontálnym LED pásom v mriežke chladiča. Zadná časť je vybavená celoplošným svetelným pásom a nápisom „Passat“ na veku batožinového priestoru. Celé auto pôsobí veľmi elegantným dojmom, človek má pocit, že nebude sedieť len v nejakom štandardnom vozidle, dostáva sa mu pocit prémiovosti ba až výnimočnosti. Ja osobne doslova zbožňujem vozidlá na štýl “limuzín”, tj, keď prišla ponuka na test, nemohol som odmietnuť. Dosť ale o mojich preferenciách, nižšie si môžete pozrieť fotky exteriéru konkrétneho, testovaného vozidla a môžeme ísť ďalej do interiérovej časti.

Volkswagen Passat B9

Interiér a technológie

Interiér je inšpirovaný modelmi ID. série, čo sa prejavuje čistými líniami a digitálnymi prvkami. Ponúka display s 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a štandardným 12,9-palcovým dotykovým displejom infotainmentu (s možnosťou upgradu na 15-palcový). Ovládanie hlasitosti a teploty je riešené podsvietenými slidermi pod displejom, pričom radiaca páka je presunutá na stĺpik riadenia, pre zvýšenie úložného priestoru v stredovej konzole. Musím podotknúť, že na túto zmenu som si musel naozaj zvyknúť. K dispozícii je aj 30-farebné ambientné osvetlenie, ktoré vám doslova rozžiari celý interiér vozidla a budete sa v ňom miestami cítiť ako v luxusnom podniku. Musím uznať, že dekór palubovej dosky v podobe displaya nie je najhoršou voľbou, aj keď som možno zástancom starej, overenej klasiky v podobe dreva.  700W audiosystém Harman Kardon nájdeme za príplatok (hrá naozaj skvelo) avšak v tomto konkrétnom vozidle boli štandardné reproduktory, ktoré však hrali naozaj veľmi slušne a neraz som skúsil ich limity. Čo sa týka asistentov, medzi dostupné funkcie patrí Area View – kamerový systém, head-up displej, Park Assist Plus a Park Assist Pro pre jednoduchšie parkovanie. Asistenti fungovali výborne a ak ste o nich už nemali záujem, jednoducho ste ich vypli pomocou pár klikov. Nevýhodou je možno zbytočná veľkosť displeja, nakoľko pri svižnejšej jazde nemáte šancu zmeniť akékoľvek nastavenie ak s autom nejazdíte dlhšiu dobu a teda nie ste na neho zvyknutý.

Volkswagen Passat B9

Priestor a praktickosť

Ako je už model Passat známy, či už v prednej časti alebo zadnej časti vozidla, máte doslova letisko. Bez problémov si môžu za seba sadnúť dvaja 2-metroví, objemnejší muži a nebudú mať akýkoľvek problém s komfortom počas celého  cestovania. Batožinový priestor má objem 690 litrov, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel zväčší na 1 920 litrov. V plug-in hybridnej verzii eHybrid, sa kapacita znižuje na 530 litrov kvôli umiestneniu batérií pod podlahou kufra.

Motorizácia a výkon

Passat 2024 je dostupný s rôznymi motorizáciami, vrátane benzínových, dieselových, mild-hybridných a plug-in hybridných verzií. Konkrétny, testovaný model, je vo verzii 2.0 TDI, pričom ponúka výkon 150 koní s krútiacim momentom 360 Nm, čo umožňuje maximálnu rýchlosť 223 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy. Samozrejme, pri tomto vozidle nikto nikdy nebude pozerať na jeho zrýchlenie ale na jeho spotrebu a prejdenú vzdialenosť. Na tú som sa pozrel s veľkým nadšením, nakoľko kapacita palivovej nádrže bola 67L. Celkový priemer nameranej spotreby, sa niesol medzi číslom 5.3 a 5.4L/100km čo je naozaj ukážkový údaj. Ak by som sa ale rozhodol, že pôjdem celú jazdu vyslovene na spotrebu, vedel by som prejsť na celú nádrž krásnych 1400km, veľmi zaujímavá hodnota, čo poviete?

Volkswagen Passat B9

Jazdné vlastnosti

Nový Passat je postavený na platforme MQB Evo, ktorá prináša vylepšené zavesenie kolies a dostupnosť adaptívneho podvozku Dynamic Chassis Control Pro. Jazdné vlastnosti sú zamerané na komfort a stabilitu, čo z neho robí ideálne vozidlo na dlhé cesty. V tomto prípade môžem povedať, že nový DCC podvozok funguje naozaj geniálne, auto bolo počas celého testu veľmi prijemne mäkké a zároveň doslova žehlilo vozovku bez akýchkoľvek problémov, to isté aj počas ostrejšej jazdy, kde auto ukázalo, že vie zniesť aj dynamickejšiu jazdu a to bez zaváhania. Podovozok viem provnavať veľmi dobre s podvozko Škody Superb, ktorá tento podvozok v testovanom modely nemala a bol to naozaj zásadný rozdiel, ktorý by ma osobne odradil od jeho kúpi.

Záver

Volkswagen Passat 2024 2.0 TDI kombi predstavuje významný krok vpred v oblasti dizajnu, technológií a výkonu. Ponúka priestranný interiér, moderné technológie a efektívne motorizácie, čo z neho robí atraktívnu voľbu pre tých, ktorí ročne najazdia väčší počet kilometrov a potrebujú priestor a pohodlie najmä pre zadných pasažierov.

Adam z CarBlogu

Dátum uverejnenia 12. 11. 2024

Zdieľaj tento článok:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

#Cesta k úspechu

Máte záujem s nami spolupracovať? Neváhajte a kontaktujte nás.

Odošlite nám správu v prípade akýchkoľvek otázok alebo ohľadne spolupráce.
Zvyčajne odpovieme do ďalšieho pracovného dňa.

© 2025 CarBlog.sk Všetky práva vyhradené.